|
Hvilke kanaler har jeg nu? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
https://watzmenow.tv/
|
|
.....
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg ved ikke hvor I har internet. Men DR kan ses gratis på www.DR.dk Det gælder også Ramasjang. Du nævner selv en stueantenne. Jeg vil foreslå I køber en passiv en, mange har problemer med de aktive. Hvis I vil se kanaler ud over DR på en stueantenne skal i kigge på BoxerTV.dk De har f.eks den normale TV2 til 49 kr om måneden. Ellers kan I se Internet TV f.eks på en PC eller Android tablet med en HDMI udgang og et kabel over til jeres TV. Her er nogle eksempler på nogle billige pakker: 90 kr: https://watzmenow.tv/ Fra 79 kr: http://ww3.telia.dk/tv/priser/ Fra 99 kr: https://www.fullrate.dk/privat/tv?gclid=CKiTk6uJnMMCFePFcgod_IgAQg Sammen med et af de ovenstående billige abonnementer vil jeg forelå at i kigger på NetFlix. Som er film og serier når I ønsker at de dem. Det som flest vælger koster 79 kr om måneden. https://www.netflix.com/dk/ De fleste af de ovenstående muligheder har den 1. måned gratis så at man kan prøve det og se hvad man syntes. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 17-Januar-2015 kl. 23:40 |
|
jbl
Super bruger Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
|
Overraskende at den billigste pakke af de tre samtidig er den eneste der har Kanal 5, mens de dyrere må undvære. Den pakke ville jeg da klart foretrække...
|
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det bliver nok bare med computeren indtil videre. Vi flytter snart, så gider ikke det store besvær.
Jeg har det fanme svært med at jeg skal betale 229 for at kunne putte stikket i væggen, når licensen allerede er betalt:-(. Jeg havde en eller anden forventning om at der var en gratis basispakke.... Men det er selvfølgelig yousee der ejer kablerne. Jeg orker ikke endnu en ekstern boks i vores 15 m2 stue. ellers er der muligheden for chromecast og viaplay , men kan DR streames til chromecast fra en pc? |
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
javilha
Super bruger Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med en stue antenne og en aktiv antenne (bruger det selv, når kabelnettet går ned) kan du fint se Ramasjang ud over de øvrige af DR's kanaler. Derudover, er der et par lokalkanaler og svensk/tysk tv, alt efter hvor du bor. Min DVB-T boks, er en Bluetinum og er meget lille.
Redigeret af javilha - 18-Januar-2015 kl. 13:55 |
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den pris du nævner er liste prisen for enkelt aftager, boligforeninger betaler ikke den pris, det er væsentligt billigere, da man får rabat på mange tilslutninger, her i foreningen betaler vil Kr. 179 for grundpakken andre steder er det endnu billigere, de kommer an på hvad der kan forhandles om. Selvfølgelig er det ikke gratis for grundpakke, der er for det første betalingskanaler i den, det koster, der jo også Copydan og Koda der skal betales, de penge kan kun komme fra brugerne. Der er endnu ikke en DR App til Chromecast, der er mener jeg kommet en til Viaplay. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
slumbert
Funktioner
Tak(0)
|
@Radiomand: det giver ikke helt mening det du skriver. Det er vel DR der skal til copydan og coda, så det har vel ikke noget med yousee at gøre. Jeg betaler (gladeligt) for dr gennem min licens, så de har til deres driftudgifter.
Hvis du læser hvad jeg skriver, så kan du se at jeg skrev BASISPAKKE, men jeg uddybede det selvfølgelig ikke. Med en basispakke mener jeg en pakke der består af de gratis kanaler. Selvfølgelig er der lavet en viaplay app til chromecast når chromecast kan købes med 3 måneders gratis vaipla abonnement, som jeg linkede til i mit forrige indlæg. Du må undeskylde hvis jeg virker lidt grov i den måde jeg skriver til dig på, men med 33801 indlæg her på siden kan man godt komme til at betragte dine indlæg med lidt ekstra vægt. Man forledes til at tro at du er ekspert på det du udtaler dig om, og det er desværre ikke altid tilfældet. Jeg har selv været ved at foretage unødvendige indkøb på baggrund af råd jeg har fået fra dig her på forum og har erfaret at du ofte rådgiver andre brugere forkert. Redigeret af slumbert - 18-Januar-2015 kl. 16:05 |
|
endnu en hifi-flygtning
|
svbg1979
Bruger Oprettet: 20-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 86 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan sagtens streame DR's kanaler til din Chromecast via din smartphone med Chromebrowseren og denne hjemmeside: http://cas.ter.dk
|
|
slumbert
Funktioner
Tak(0)
|
Tak. så er problemet løst. Jeg havde egentligt googlet mig frem til det samme, men fandt oplysningen gennem en artikel forfattet af Steven Snedker som har skrevet noget forfærdeligt sludder i andre sammehænge.
Fedt at få det bekræftet, så kan yousee godt nok aldrig få mine penge at see. Jeg har haft en dyb modvilje mod det firma, siden deres privatisering med henning dyremose i spidsen og den konkurrenceforvridende forvaltning af deres kobber. |
|
endnu en hifi-flygtning
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |