|
Køb af ny forstærker/receiver |
Besvar |
Forfatter | |
Boiqs
Ny bruger Oprettet: 10-Marts-2018 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-Marts-2018 kl. 12:56 |
Overvejer at købe en ny forstærker/receiver men jeg har ikke forstand på det selv. Den skal bruges til 2. gulvhøjtaler, film, tv, pc, og mediecenter Kriterier den skal kunne opfylde: - Digital tilslutning - Ikke for dyr - Ingen summen/støj Gulvhøjtalerne der benyttes: Hvad er bedst at købe.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det bedste er nok at købe en brugt surroundforstærker.
Der er ingen forstærkere der hverken brummer eller støjer, med mindre at de er defekte. Du skriver "ikke for dyr", for mig er det 3000-4000 kroner, men hvad med dig? Klaus |
|
Boiqs
Funktioner
Tak(0)
|
Så må den være defekt den JVC receiver jeg tidligere brugte.
Ja den pris må være ok. |
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad så med en trafo der brummer pga. dc på nettet, er forstærkeren så defekt? |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Åh ja, du har ret, jeg tænkte på støj ud gennem højttalerne.
Klaus |
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg går udfra du vil have en med hdmi.
Der er en panasonic sa-xr58 på dba til 800. Der en ægte digital forstærker som har en helt helt klar ren lyd. Den kan godt være lidt skarp i diskanten, men til 800 giver den god lyd. Den har kun en hdmi indgang. Den mangler også at kunne afkode hd-lydformaterne, men er et godt køb hvis du kan leve med det. Den har selvfølgelig coax og optiske indgange. Ellers kan man ofte få kastet en lang række surroundreceivere i nakken for under 1000 kroner..
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
Boiqs
Funktioner
Tak(0)
|
Ja hdmi lyder ikke dårligt. Ikke for at lyde kræsen men jeg kan ikke fordrage skarpe diskanter. Hvad er bedst at bruge optisk eller hdmi indgang. Mit tv har begge udgange, ved dog ikke med coax. Skal man gå efter nogen bestemte producenter. |
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(1)
|
Hvis du ikke kan lide skarpe diskanter, så sørg for der er power nok.
Onkyo 805, 875, 905 har masser af power, men bliver varme og skal have luft omkring sig. De senere onkyo modeller har ikke så mange muskler at spille med og har haft problemer med hdmi boardet der brænder af. Jeg benytter selv en ældre marantz sr8002, som er glimrende, men det kan også godt anbefales at kigge på ældre Yamaha.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
McVroom
Ny bruger Oprettet: 13-Marts-2018 Sted: Randers Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
|
Grundet opgradering til forstærker med 4k HDR, sælger jeg en fejlfri Onkyo TX-NR 616 (THX certificeret) inkl. Audyssey mikrofon. Smid mig en besked
|
|
Boiqs
Funktioner
Tak(0)
|
Det blev en brugt receiver Onkyo tx-nr616 sort til 1600,-
Tak for alle svar
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |