Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
|
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 16:06 |
|
Mvh
René
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 16:13 |
Hvor er det skønt at læse de seneste indlæg. Her blir' der da holdt en god tone
|
|
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2346
|
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 19:16 |
flemming larsen skrev:
og nu vil i have fjernet smileys.
|
Hvor ser du det? Så vidt jeg kan se er der ikke nogen der kræver den slags forbudt. Der bliver opfordret til at bruge færre, og nogle bryder sig absolut ikke om smileys, og så dem gerne afskaffet. Man må stadig gerne ytre sin holdning. Det ville da være trist hvis alle var enige om alting.
|
|
bruger udmeldt 23
--
Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
|
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 20:10 |
Briam skrev:
Afskaf smilies og lav en automatiseret funnktion der bruger webkameraet til at tage et billede i samme sekund som der trykkes "Besvar"
Skrevet som en joke men kunne faktisk være interessant at se hvordan det vil blive brugt. |
Så ville jeg sætte en tapestrimmel over mit webkamera!!! (Indb. i skærmen) Ville indlægget i dette tilfælde så ikke kunne besvares, ville jeg bede admin om at slette min profil...
Men jeg er måske blot en .
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
|
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 20:46 |
Jeg har nok den opfattelse, at det skal være hyggeligt at være på recordere.dk, og en smily er for mig meget ofte et tegn på hygge og venlighed - med mindre altså, at det er en af de sure smilys.
Jeg ved også at vi er megt forskellige mennesker her på siden. Nogen er super nørdede, andre er "Bare" meget intereserede i de forskellige emner - og den cocktail er nogle gange svær at kombinere.
Jeg ved jo også godt, at vi er på vej ind i et super forbudssamfund, som jeg bestemt ikke ønsker at være en del af. Jo flere forbud, jo mindre personlighed, og jo mindre glæde og frihed.
Jeg beklager, jeg kan ikke se noget galt i et fornuftigt brug af smilys
Redigeret af Hother - 04-Juli-2011 kl. 20:47
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 20:51 |
flemming larsen skrev:
Hvad sker der efterhånden herinde. Nu må man ikke kalde sit setup for en hjemmebio, med mindre det er med projector, og nu vil i have fjernet smileys.
Det er da ved at gå op i hat og briller. |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
CARS10
Guld medlem
Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
|
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 23:05 |
Hother skrev:
Jeg har nok den opfattelse, at det skal være hyggeligt at være på recordere.dk, og en smily er for mig meget ofte et tegn på hygge og venlighed - med mindre altså, at det er en af de sure smilys.
Jeg ved også at vi er megt forskellige mennesker her på siden. Nogen er super nørdede, andre er "Bare" meget intereserede i de forskellige emner - og den cocktail er nogle gange svær at kombinere.
Jeg ved jo også godt, at vi er på vej ind i et super forbudssamfund, som jeg bestemt ikke ønsker at være en del af. Jo flere forbud, jo mindre personlighed, og jo mindre glæde og frihed.
Jeg beklager, jeg kan ikke se noget galt i et fornuftigt brug af smilys |
Og også lige mine ord
carsten
|
|
Jonas_h
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4446
|
Sendt: 05-Juli-2011 kl. 00:17 |
Folks opfattelse af fornuftigt brug, er nok bare forskellig :)
Jeg går personligt ikke så meget op i det, men nu var tråden oprettet, og ville da poste min mening. Hvis det er snik snak i en bio tråd eller lidt iff topic synes jeg smileys er mere passende end i indlæg hvor man forsøger at besvare spørgsmål stillet af folk. Som en anden ogaå skrev, kan det nogle gange være svært at tage et svar seriøst, hvis det er proppet med hoppende ansigter.
|
|
bruger udmeldt 23
--
Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
|
Sendt: 05-Juli-2011 kl. 06:42 |
HA-ha-ha! Nu er smileyerne gu' hjælp' me' også i banner-reklamerne her i denne tråd, på side 1 øverst!! Er de der ikke, når I åbner tråden, så klik "Opdatér" nogle gange, eller tryk F5. I teksten står der: "Pimp up your e-mails and chat". Jo-jo... Google er vist inde over her!
|
|
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 05-Juli-2011 kl. 08:12 |
Punkt 1: Moderation skal holdes til et minimum. Det betyder at hvis nogle folk holder meget af smileys, så lad dem om det. Det er ikke op til andre brugere eller moderatorer at afgøre. Men brug af smileys er da en del af det samlede indtryk en skribent efterlader sig (seriøsitet, viden, holdning osv).
Punkt 2: Jeg anser emoticons for en fantastisk opfindelse der tillader at vise en følelse eller et glimt i øjet uden at skulle skrive en masse ekstra ord.
Punkt 3: For mig virker al bevægelse på en tekstside som en forstyrrelse. Det er avartars, signaturer (som er op til brugerne (inden for de udstukne regler)) og bannerreklamer og emoticons (som udelukkende er sitets ansvar). Når jeg ser en animeret smiley har jeg tendens til at se den inden den tekst, som den kun skulle være et supplement til. (Misforstå mig ikke, jeg er ikke totalt fascistisk omkring det, jeg har jo vænnet mig til det. Men skulle jeg designe et internetforum, ville der ikke være nogen bevægelser på siden.)
Punkt 4. Der er sket et skred i brugen af ;) Der er efterhånden mange der bruger den som almindelig smiley og ikke som oprindeligt som ironi/et glimt i øjet. Er der nogen der kan fortælle hvordan man så udtrykker dét?
Summa summarum: Brug smileys, begræns dem og tænk over hvordan det påvirker dit samlede budskab og indtryk af dig. Hey, var det ikke ca OP's budskab :)
(Nu vi er igang med at kigge på vores adfærd, er der måske nogen der bruger for mange paranteser ;) )
|
|