recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad har I mistet efter regnvejret?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad har I mistet efter regnvejret?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

Lejlighed på 4 sal og en Supra strømskinne med surge protection = ingen vandskader og ingen lyn-skader Smile

Har du så også "surge protection" på telefon og antennekabler som kommer udefra?Wink

Det har den store Supra strømskinne faktisk - så deeet... 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 09:54
surge protection lyder smart, men virker det ?
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 12:23
Det der irritere mig mest er, at jeg aldrig nåede at høre mit MK sæt. Men har fundet noget på Ebay, så må jeg håber jeg kan få det igennem :)

Heldigvis skete der intet med min K4 højttalere, som også næste er umulige at opdrive.

Redigeret af Tsunde - 06-Juli-2011 kl. 12:24
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det ved man vel først når man prøver, men flere surge protectors kommer med en garanti på f.eks. 100.000$ overfor dét udstyr man ejer, i tilfælde af lynnedslag, så det virker da til at producenterne selv stoler på det. Desuden tror jeg hurtigt nogle ville få en sag på halsen hvis det ikke gjorde, i betragtning af hvordan det markedsføres. Så ja, det er jeg ret overbevist om at det gør - jeg har ikke umiddelbart hørt om nogen der har brugt en (korrekt tilsluttet!) surge protector, men som alligevel fik futtet anlægget af.

Bemærk når jeg siger korrekt tilsluttet, at det ikke nytter noget at have protection på strømmen hvis man så ikke har det på antennekablet, f.eks.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det ved man vel først når man prøver, men flere surge protectors kommer med en garanti på f.eks. 100.000$ overfor dét udstyr man ejer, i tilfælde af lynnedslag, så det virker da til at producenterne selv stoler på det. Desuden tror jeg hurtigt nogle ville få en sag på halsen hvis det ikke gjorde, i betragtning af hvordan det markedsføres. Så ja, det er jeg ret overbevist om at det gør - jeg har ikke umiddelbart hørt om nogen der har brugt en (korrekt tilsluttet!) surge protector, men som alligevel fik futtet anlægget af.

Bemærk når jeg siger korrekt tilsluttet, at det ikke nytter noget at have protection på strømmen hvis man så ikke har det på antennekablet, f.eks.
kunne være man skulle købe sådan en fætter, ville være trist hvis tv'et eller computeren brændte af igen.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 1995
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 13:23
Enkelte ting i kælderrummet: En puf til en dyr designersofa (min søsters), en dyr bordblade (igen min søsters), og et klædeskab der ikke var pakket ud (mit eget). Jeg regner malingen i kælderrummet for reddet, da plastikspandende jo næppe har taget skade af lidt vand.

I øvrigt så regn og hagl sådan ud fra min altan (ubehjælpeligt optaget med min brors mobiltelefon): http://gupl.dk/62359/ Shocked

Redigeret af TBC1 - 06-Juli-2011 kl. 13:29
Til top
MiniatureZeus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2008
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 19:17
Hvilke Surge Protection strøm-skinner kan i anbefale? Skal sætte en HomeTrio boks, Playstation, LG TV, AEBS og harddisk til.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Enkelte ting i kælderrummet: En puf til en dyr designersofa (min søsters), en dyr bordblade (igen min søsters), og et klædeskab der ikke var pakket ud (mit eget). Jeg regner malingen i kælderrummet for reddet, da plastikspandende jo næppe har taget skade af lidt vand.

I øvrigt så regn og hagl sådan ud fra min altan (ubehjælpeligt optaget med min brors mobiltelefon): http://gupl.dk/62359/ Shocked

Virkede parabolen med HDTV under uvejret?

YouSee måtte åbenbart give op, så min DVB-C optagelse af In the Line of Fire på DR HD gik i smadder.

Redigeret af JesperLund - 07-Juli-2011 kl. 23:37
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 1995
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Virkede parabolen med HDTV under uvejret?

YouSee måtte åbenbart give op, så min DVB-C optagelse af In the Line of Fire på DR HD gik i smadder.
Det går jeg da ud fra. Min forprogramerede PVR optagelse fra kl 17 (under uvejret) fejlede i hvert fald ikke noget da jeg efterfølgende så den.

Mht DRHD så lyder det underligt at det lige skulle være DET der blev ramt, så vidt jeg ved modtager YouSee deres DRHD signal som SDI. Satellitkanalerne virkede vel også fint nok hos YouSee under uvejret går jeg da ud fra.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu