|
Tænd forstærker uden remote? NAD375 |
Besvar |
Forfatter | |||
Lykkegard
Ny bruger Oprettet: 22-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Marts-2017 kl. 19:05 |
||
Godaften alle!
Jeg har en NAD375bee forstærker forbundet til mit TV via optisk toslink. Til mit TV er der tilsluttet et AppleTV4 hvor ALT bliver vist igennem. Derfor er AppleTV 4 remoten den eneste remote der skal bruges i stuen da den kan tænde, slukke TV og skrue op og ned for lyden på forstærkeren. Det er virkeligt dejligt og fruen har også taget godt imod det Men min forstærker står altid tændt. Jeg har netop købt en hifi-elspare-stikdåse med 1 master og 5 slave strømstik. Ideen var at den skulle slukke for strømmen fra forstærkeren når TV'et var slukket. Desværre starter forstærkeren op i standby! Jeg kan læse i manualen til min NAD375bee at den har en "auto standby"-funktion, men denne kan jeg simpelthen ikke få til at virke. Forstærkeren er gemt væk i et tv-møbel og er ikke nem at komme til. Hvis det kan undgåes at have en ekstra fjernbetjening liggende fremme ville jeg blive SÅ glad! Har I nogen ideer til hvordan jeg kan slukke for den når den ikke bruges? På forhånd mange tak!!
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19466 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Programmerbar fjernbetjening....
Eller en Lintronic dims, med en Beo4 ;-) Damn, den løsning er jeg glad for. Klaus |
|||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5273 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Min tanke (har ikke en ATV4, så gætter lidt) - hvis TV tænder mere eller mindre automatisk når ATV4 tændes kunne man måske programmere Siri remote til at sende en IR kode fra Learnmode med NAD remoten, hvor ATV4 vist tændes med Bluetooth? Hvis NAD ikke kan nåes med IR, har den IR IN minijack, så der kan kobles en IR repeater på. Mvh JørgenT
|
|||
-Henrik-
Super bruger Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg kan varmt anbefale denne fra Logitech. Efter at have fået den, kan jeg slet ikke forstå, hvorfor i al verden jeg ventede så længe med at købe den Jeg kører også alt igennem ATV4 i øvrigt. |
|||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5273 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mvh. JørgenT
|
|||
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Lige Præcis. Samme setup virker også fint herhjemme. Tv og ATV snakker sammen over HDMI. |
|||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |