recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tænd forstærker uden remote? NAD375
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tænd forstærker uden remote? NAD375

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lykkegard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lykkegard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tænd forstærker uden remote? NAD375
    Sendt: 01-Marts-2017 kl. 19:05
Godaften alle!

Jeg har en NAD375bee forstærker forbundet til mit TV via optisk toslink. Til mit TV er der tilsluttet et AppleTV4 hvor ALT bliver vist igennem.

Derfor er AppleTV 4 remoten den eneste remote der skal bruges i stuen da den kan tænde, slukke TV og skrue op og ned for lyden på forstærkeren. Det er virkeligt dejligt og fruen har også taget godt imod det Wink 

Men min forstærker står altid tændt.

Jeg har netop købt en hifi-elspare-stikdåse med 1 master og 5 slave strømstik. Ideen var at den skulle slukke for strømmen fra forstærkeren når TV'et var slukket. 
Desværre starter forstærkeren op i standby! Cry

Jeg kan læse i manualen til min NAD375bee at den har en "auto standby"-funktion, men denne kan jeg simpelthen ikke få til at virke.

Forstærkeren er gemt væk i et tv-møbel og er ikke nem at komme til. 
Hvis det kan undgåes at have en ekstra fjernbetjening liggende fremme ville jeg blive SÅ glad!

Har I nogen ideer til hvordan jeg kan slukke for den når den ikke bruges? 

På forhånd mange tak!!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 19:12
Programmerbar fjernbetjening....

Eller en Lintronic dims, med en Beo4 ;-)
Damn, den løsning er jeg glad for.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Lykkegard Lykkegard skrev:

Jeg har en NAD375bee forstærker forbundet til mit TV via optisk toslink. Til mit TV er der tilsluttet et AppleTV4 hvor ALT bliver vist igennem.

Derfor er AppleTV 4 remoten den eneste remote der skal bruges i stuen da den kan tænde, slukke TV og skrue op og ned for lyden på forstærkeren. Det er virkeligt dejligt og fruen har også taget godt imod det Wink 
.....

Har I nogen ideer til hvordan jeg kan slukke for den når den ikke bruges? 
Hvordan bliver TV tændt med ATV4 remote (er det en Siri remote?)
Min tanke (har ikke en ATV4, så gætter lidt) - hvis TV tænder mere eller mindre automatisk når ATV4 tændes kunne man måske programmere Siri remote til at sende en IR kode fra Learnmode med NAD remoten, hvor ATV4 vist tændes med Bluetooth?

Hvis NAD ikke kan nåes med IR, har den IR IN minijack, så der kan kobles en IR repeater på.

Mvh JørgenT
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Programmerbar fjernbetjening....

Jeg kan varmt anbefale denne fra Logitech.
Efter at have fået den, kan jeg slet ikke forstå, hvorfor i al verden jeg ventede så længe med at købe den Smile

Jeg kører også alt igennem ATV4 i øvrigt.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Derfor er AppleTV 4 remoten den eneste remote der skal bruges i stuen da den kan tænde, slukke TV og skrue op og ned for lyden på forstærkeren.

Hvordan har du fået din ATV4 remote til at slukke for tv'et samt skrue op og ned for lyden? 

Jeg kan tænde tv, atv4 og forstærker men når jeg slukker for atv4 så slukker kun den, ikke tv eller forstærker.
Måske med HDMI-CEC:

Mvh. JørgenT
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Derfor er AppleTV 4 remoten den eneste remote der skal bruges i stuen da den kan tænde, slukke TV og skrue op og ned for lyden på forstærkeren.

Hvordan har du fået din ATV4 remote til at slukke for tv'et samt skrue op og ned for lyden? 

Jeg kan tænde tv, atv4 og forstærker men når jeg slukker for atv4 så slukker kun den, ikke tv eller forstærker.
Måske med HDMI-CEC:

Mvh. JørgenT

Lige Præcis. Samme setup virker også fint herhjemme. Tv og ATV snakker sammen over HDMI.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu