|
RXV-673 + Dali Ikon 6 MK2 (YPAO) |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
loland
Junior bruger Oprettet: 19-Januar-2012 Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det virker ikke, og det er åbenbart bare sådan på nyere yamaha recievere:
"There is no processing in "pure audio" mode, that includes bass management, so no sub" |
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3787 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sæt dem på small, behold crossover på 80hz, så burde du have sub på pure direct og så afspiller den uden nogen form for eq
|
|
loland
Funktioner
Tak(0)
|
Som sagt virker det ikke ..
Sub ikonet forsvinder og den spiller automatisk Full range i højralerne. |
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3787 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den vælger sikkert full range efter ypao calibration, men det kan du manuelt ændre, eller vælger den selv fullrange igen så?
Husk at gemme dine ændringer. Ellers melder jeg pas |
|
loland
Funktioner
Tak(0)
|
Har søgt flere steder på nettet, og der står desværre alle steder at pure direct på nyere yamaha recievere slår LFE kanalen fra.
Det er bare mærkeligt, for der er jo mange der har satellit højtalere, og for dem vil pure direct være 100% ubrugeligt.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19466 |
Funktioner
Tak(0)
|
Pure direct er pure direct, altså at man ikke manipulerer med signalet.
Du kan ikke bruge subwoofer uden at manipulere med signalet..... Klaus |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19466 |
Funktioner
Tak(0)
|
Reset forstærker, undlad at køre yapo autokalibrering.
Sæt højttalerne op manuelt Front = small Sub = normal Alle andre = OFF Basis cross over = 100 hz Vælg så straight Sound mode. Hvordan er det? Klaus |
|
loland
Funktioner
Tak(0)
|
Dette er nu testet, og der var ikke rigtig så meget forskel.
De er stadigvæk meget skrappe i diskanterne. Må nok bare accepterer at IKON 6MK2 spiller super godt til alt andet end metal musik! |
|
BjarneGulChr
Ny bruger Oprettet: 28-Marts-2017 Sted: Randers Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er dette godt nok et gammelt indslag og ikke sikkert setuppet er det samme, men vil da lige komme med mit input - det kan jo være andre har samme problem.
Jeg kører selv med en Yamaha RX-V667 som næsten må være forløberen for din. Jeg har spillet på Dali Ikon 6 MK1, som jeg gik af med igen - mest på grund af pladsproblemer. Men nu spiller jeg på Dali Ikon 5 MK1 der jo er lidt mindre. Min erfaring er at lyden med Yamaha og Ikon er meget detaljeret og efter min mening ikke skrap i diskanterne. Jeg lytter til meget forskellig musik deriblandt rock - men ikke så meget metal. Derudover film og koncert optagelser. Men YPAQ det er det første jeg slår fra når jeg har kørt en setup. Through lyder så meget mere levende både til musik og film. Jeg har valgt at bi-amp'e mine Ikon'er så jeg har et 5.1 setup, det giver lidt renere lyd specielt i toppen. Men det der gjorder en stor forskel for mig var valget af højtaler kabel, ved godt der er delte meninger om emnet, men ikke desto mindre så fik jeg et QED kabel på, et af deres billigste, der har en varm klang (Mener det hedder Performance). Det giver en fornemmelse af mere "hul igennem" og det er som om diskanten er mere behagelig - men stadig uhyre detaljeret. Det skal siges at Yamaha ikke er verdensmester i at spille højt, selvom de kører med diskrete udgangstrin så er strømforsyningen lidt klejn til en maskine med 7 kanaler og høj effekt opgivelse. Jeg går selv med overvejelsen omkring en extern effektforstærker til fronterne (Der er pre out på min) som har lidt mere overskud til at drive virkelighedens højtalere og ikke bare en 8ohm's modstand. Det vil også gøre at receiveren har mere overskud i center/bag kanalerne der så er alene om strømforsyningen. |
|
/Bjarne
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |