|
Mysterium om DAB og DAB+ |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Godt du fik løst dit problem på den korte bane.
Udviklingen og mulighederne går desværre stærkt i disse år. Nogle vil dog mene at DAB er oldnordisk. Folk skifter tv hvert tredie år og mobiltelefoner har meget kort levetid. Hyppige udskiftninger af modtage udstyr er kommet for at blive. |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19467 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Damn Mufti, du fik mig lige til at føle mig gammel nu!
Har næsten lige skiftet tv, det gamle blev noget mere end tre år og min mobil er vel et år gammel nu, hvor den gamle blev over fire år gammel. Min DAB modtager ved min computer er noget der ligner 10 år gammel....... Klaus Redigeret af KlausDM - 07-April-2017 kl. 08:08 |
||
Tweaky
Guld medlem Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er der vel reelt set ikke et krav om at skifte tingene ud i den hastighed. De fleste TV har en HDMI indgang, hvortil man kan tilslutte en boks og dermed forlænge levetiden ret kraftigt.
De fleste DAB radioer kan også tage FM signal. Vi har i hvert fald ikke tænkt os, at smide tre velfungerende radioer ud, blot fordi DAB nettet skal ændres. De kan fint stadig tage P1, P3, P4 regional og diverse lokalstationer. Og mobilen. Ja den er lidt svære at komme omkring, hvis man bruge alle de apps der kastes i hovedet på kunderne til at styre alt fra varmesystemer til havevanding. Men den slags bestemmer man heldigvis selv. Bruges den til at ringe og tekste fra, så holder de som regel noget længere. Læste i går, at en gennemsnitsfamilie (2 voksne, 2 børn), bruger 18.000 kroner om året på underholdningselektronik. Og den udvikling ser producenterne jo helst skal stige lidt hvert år. Det sætter tingene lidt i perspektiv. |
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ha ha. Jeg kører stadig med et 9 år gammel Sony Tv. Min forstærker har ikke HDMI indgang. Jeg ejer ikke ikke en DAB modtager. Du er ikke gammel Klaus. Du ligger bare langt fra gennemsnittet. |
||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1561 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis det holder, er vi godt nok mange år bagefter.... |
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
Tweaky
Guld medlem Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var en udmelding fra Refurb.dk, der havde tallene fra Dansk Statistik, så den skulle være god nok. Men hvis man skal skifte 4 iPhones ud, en tablet eller to, en MacBook, købe nyt 65" TV, en ny soundbar, et par spillekonsoller og diverse andre småting, og det hele skal skiftes ud med 2-4 års mellemrum, så begynder pengene at rulle stærkt. |
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |