recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iMac og NTFS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iMac og NTFS

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 16:05
Stå på skrivebordet og tryk æble+k
i den popup der kommer skriver du derefter:
afp://IP-adresse til din nas

så skal du nok bruge dine login-oplysninger til nas'en
skriv og læs alt det du har lyst til uafhængig af hvad diskene er formateret til.

hvis NAS'en er koblet direkte til maskinen med usb - så er det ikke en NAS.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Bitnissen Bitnissen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Min(e) Nas er også NTFS formateret, og det går fint med at læse og skrive alle filstørrelser så længe forbindelsen er oprettet over netværk - Tilslutter du f.eks. en USB harddisk, ja så er det rigtigt at du ikke umiddelbart kan skrive til den fra mac.

Så skal du bare connecte til den fra Finder. og så kan du connecte til den via CIFS/SMB (Windows net protokol) eller AFS (Apples' protokol).

Du mener AFP ik. som er forkortelsen af Apple Filing Protocol, en udbygning af det gamle AppleTalk AFS kommer fra Andrew File System som stammer tilbage fra Carnegie-Mellon University.Smile

Jeg vil tro at du vil opleve en hurtigere overførelse fra din mac til din nas med AFP frem for SMB protokol. 

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 06:17
Jeg bruger selv Paragon. Det er ikke et program, som du lægger mærke til - overhovedet - og det er vel ret fint? 

Jeg har ALDRIG oplevet problemer med filoverførsler til og fra på begge platforme.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 13:53
Paragon skal KUN bruges hvis der er direkte kontakt til en disk fra pc/mac - altså via USB, Thunderbolt, Esata eller hvis den sidder direkte i maskinen. Ikke hvis det som her kører via Netværk. Så ser man det ikke når man kører enten en smb eller afs protokol.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 14:00
under stifinder optræder nasen som en enhed. Jeg kan sagtens tilgå den. Jeg har ikke prøvet at flytte filerne endnu, da min server er fyldt op ( for nye diske på mandag ) men umiddelbart ser det ud som det gør på min windows maskine. Så måske køre det bare??

sorry - den står under fælles

Redigeret af p.las - 30-November-2013 kl. 14:41
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu