recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Space: Above and Beyond.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpace: Above and Beyond.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Desuden faldt jeg under min søgen over en hjemmeside, hvor man kunne downloade den, vistnok i Xvid - men det så dog ikke ud til at der kunne fås danske undertekster til den - men det kunne man så evt. ønske.

<link fjernet af hummelmose>

Mininova er en BitTorrent søgemaskine...
http://en.wikipedia.org/wiki/Mininova

(just in case you didn't know...).

Redigeret af hummelmose - 05-Februar-2007 kl. 16:39
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 15:36
Og? Gør det nogen forskel?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 15:43

Og? Gør det nogen forskel?

That depends... Der er en vis forskel på at bruge BitTorrent og købe R1 DVD hos Axel...

Redigeret af JesperLund - 05-Februar-2007 kl. 15:47
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 16:06
Du må forklare dig nærmere, jeg er ikke helt med på hvad du mener. Hvis du mener forskellen på original DVD og downloaded XVID, så er jeg med - men om du lægger mere i det?

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 16:13

Du må forklare dig nærmere, jeg er ikke helt med på hvad du mener. Hvis du mener forskellen på original DVD og downloaded XVID, så er jeg med - men om du lægger mere i det?

Netop. Det ene er mere lovligt end det andet; det var hvad jeg mente...

Redigeret af JesperLund - 05-Februar-2007 kl. 16:42
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 16:28
Jeg vil gerne gøre opmærksom på, at recordere.dk IKKE accepterer opfordringer til ulovligheder, ligesom links til bittorrent ikke accepteres.

Også selvom det er ment i god tro, så vil vi gerne frabede os dette. På forhånd tak...
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 16:30

Nåå, det var det du mente, det var jo ikke nemt at gætte sig til ud fra din kommentar. Jeg vidste ikke hvad bittorrent var for en størrelse.

Men jeg ville da også fortrække en rigtig DVD-udgave, med original cover og box-set osv. - eller at måske f.eks. SBS-net kunne finde på at sende den, så kunne jeg da optage den.

Redigeret af Thorvald - 05-Februar-2007 kl. 16:31

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 17:57
Lige et spørgsmål: Hvis jeg købte de originale R1 udgaver med engelsk tekst og hvis man kunne købe de danske undertekster, et eller andet sted, kunne man så rippe de originale DVD'ere og lave en kopi, hvor de danske undertekster lægges ind i stedet for de engelske?? Kunne det teoretisk set lade sig gøre?

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 19:07

Lige et spørgsmål: Hvis jeg købte de originale R1 udgaver med engelsk tekst og hvis man kunne købe de danske undertekster, et eller andet sted, kunne man så rippe de originale DVD'ere og lave en kopi, hvor de danske undertekster lægges ind i stedet for de engelske?? Kunne det teoretisk set lade sig gøre?

Jeg vil svare i generelle termer, og kun forholde mig til det tekniske, så vi holder os på den rigtige side af Hummelmoses anmodning.

Hvis du har en DVD i DVD Video format uden CSS-kryptering, kan du demuxe de enkelte streams i video, audio og undertekster (subpictures), f.eks. ved hjælp af VobEdit. Derefter kan du producere din egen subpicture stream (undertekster). Til sidst kan du ved hjælp af et DVD authoring program lave en ny DVD, hvor du muxer den oprindelige video+audio stream med din egen subtitle stream.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 20:07

Ok, så rent teoretisk er det muligt omend nok noget besværligt tidskrævende og måske også dyrt for menigmand. Bortset fra at menigmand nok slet ikke kan købe undertekster til en sådan film/serie. Men det kunne da godt gøres lovligt, man må jo godt tage en kopi til eget brug.

Det var også lige så meget for at have noget at snakke om, mens jeg venter på svar fra forskellige som jeg har skrevet til i løbet af dagen. Jeg tror ikke jeg selv havde lyst til at forsøge mig med det.

I mellemtiden er jeg kommet i tanke en anden måde at gribe det an på: Måske er der nogen derude, der i sin tid optog serien komplet fra TV2, på VHS eller måske ligefrem S-VHS. Jeg har selv optaget den, men jeg tvivler på, at den er komplet.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu