|
Earc spørgsmål: AG8 vs B9 |
Besvar |
Forfatter | |
Psykopat-asiat
Bruger Oprettet: 01-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-April-2020 kl. 22:50 |
Hej fellow nørder.
Jeg står og skal opgradere tv setuppet herhjemme og har et spørgsmål vedr. earc. Jeg kører pt et 7.1 system med min gamle denon 3313 og nogle beolab 3 samt beolab 14, og bruger derfor pre-outs på forstærkeren. Jeg har en Shield og ATV4 og kører alt gennem denon og derefter op til mit gamle lcd tv. Min oprindelig plan var at investere i Sony 65AG8 (har en reservation til power på 9999,-) og kører atv4 og shield op i dette, og så tage lyden til min denon. Jeg har tænkt at opgradere min denon inden for en overskuelig fremtid til en x3600H for support af atmos m.m. MEN... har lige set at AG8 ikke har earc, hvilket denon x3600H har. Mit spørgsmål er derfor om jeg istedet skulle skifte tv retning og nedgradere størrelsen og kigge på et LG55B9 (med earc) eller er det ligemeget, hvis min fremtidige forstærker kan spytte et 4K HDR signal ud, hvis jeg forbinder min Shield og ATV4K til den..? |
|
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der står lidt om det på Flatpanels.
Hvad jeg kan læse er den største bestydning at der er højere båndbrede i eArc. "Hvad er HDMI eARC?Som du nok har gættet, hvis du er nået hertil, så er der en løsning på vej. Den går under det ikke specielt sexede navn eARC (enhanced Audio Return Channel) – og er et stort skridt for TV-lyd.eARC introduceres sammen med HDMI 2.1 standarden, men kan tilføjes på visse HDMI 2.0-baserede produkter via firmware-opdatering. Båndbredden udvides fra ca. 2-3Mb/s i ARC til 37 Mb/s i eARC. Det vil med andre ord tillade, at 7.1 surround samt tabsfri HD-lyd kan overføres. Det er imidlertid ikke den eneste nyhed." Redigeret af KevinL - 11-April-2020 kl. 00:40 |
|
Psykopat-asiat
Bruger Oprettet: 01-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, jeg har også godt læst om det på flatpanels. Jeg tror dog faktisk, at jeg er kommet frem til at Earc (og i B9's tilfælde, HDMI 2.1) vil være at foretrække på TV'et, da det er mere fremtidssikret, da man kan lade TV'et stå for alt videobehandlingen (f.eks. VRR i HDMI 2.1) og så sende alt lyden til x3600H via Earc (der kun har HDMI 2.0).
Redigeret af Psykopat-asiat - 11-April-2020 kl. 01:34 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |