|
Chrome cast eller Apple tv |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4582 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Chromecast med Google TV kunne ikke vise EM-kampene i 4K.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4582 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
For guds skyld, undgå bokse med mobil-Android.
|
||
|
||
pnhh
Guld medlem Oprettet: 26-August-2006 Sted: Lystrup Status: Offline Point: 874 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for alle svar.
Starter med at se om der er en app på tv. Så man kan tage DR. Der skal ikke ses andet end DR
|
||
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 509. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Zu Audio Omen Def. |
||
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvilken TV-model har du? Hvis det er LG B6 nævnt i din signatur så bør der være DRTV, som kan installeres fra app-butikken.
Alternativ kan du tune hen på en DR-kanal og så trykke på den røde knap på fjernbetjeningen. Det åbner også DRTV via såkaldt HbbTV. Det kræver, at din tv-distributør understøtter HbbTV.
|
||
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1668 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men hvordan kan det være at DR appen i et TV ikke kan spille udenlandske film og serier. - Ellere rettere, det kan den ikke på mit nye Pana OLED. Så er man jo lige vidt. Bla. af den grund er jeg endt med en ATV boks.
Ved dog ikke om det er sådan på alle TV.
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4707 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jo man møder konstant en besked om at “videoen ikke kan afspilles pga mgl rettigheder” på sit smart TV. Men videoen kan godt afspilles på ext udstyr
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1668 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, lige præcis. Så kunne den lige så godt ikke være der. Ved dog ikke om LG opfører sig på samme måde.
|
||
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det skyldes, at "appen" DRTV på Smart TV (fra alle producenter), men ikke Android TV og Google TV, rent faktisk ikke er en app, men derimod et genvejsikon til en HbbTV-hjemmeside. Samme begrænsning forekommer, hvis man bruger fjernbetjeningens røde knap på en DR-kanal.
I kan læse hvad DR siger til sagen her: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1629363713
|
||
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12324 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Apple TV er bedre til alt. |
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Jeg vidste ikke at DR.TV Programguide var kommet til Apple TV? Er der ikke en af jer der kan bekræfte. Det må være alle tiders for Apple TV brugene. Så mangler vi bare VPN på Apple TV. Hilsen Carsten. |
||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1996 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er Apple TV bedre til at bitstreame? frameratematche flest forskellige apps? matche audio resolution? matche video output resolution? opskalere? snakke sammen med flest mulige forskellige telefoner og andre typer enheder inkl. casting af indhold fra Android, Windows, Chromebooks mv? afspille ISO'er og andre rips med HD lyd? give brugeren størst og bredest kontrol over indstillinger inkl. adfærden forbundet med framerateskift? osv. Nej, det er det ikke. Så mens Apple TV er et glimrende produkt der, fraset prisen, burde kunne tiltale og tilfredsstille langt de fleste og det jeg selv anbefaler til de fleste med normale behov og Apple produkter i forvejen, så er sandheden at ingen boks er perfekt eller "bedre til alt" ...At komme med den slags substansløse og unuancerede udsagn er slet og ret som en anden fanboy både at forsimple, fordumme of forlyve sagen. Apple TV er først og fremmest bedst til integration i en eksisterende Apple infrastruktur og det er bedst til overhovedet at få adgang til den højeste streamingkvalitet fra iTunes, Apple-tv+ og ViaPlay's tidvise 4K indhold, som de fleste andre enheder endnu (Juni 2022) afskæres fra adgangen til fra streamingudbydersiden - men Apple TV er lige som tilfældet er det med ALLE andre bokse ikke "bedre til alt", men højest bedst til noget - og det er også godt nok, mens det bare ikke er godt nok at forvanske sagen for alle andre med unuancerede og substansløse fanboy statements. Det er faktisk ikke en skid bedre end at anbefale en Android [non-tv] boks pga programguiden, men så undlade at fortælle om 5.1 lyd og 4K fra Netflix mv. Redigeret af TBC1 - 08-Juni-2022 kl. 10:05 |
||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
||
Fisher65
Bruger Oprettet: 16-Januar-2021 Status: Offline Point: 80 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Enig i, at ATV er bedst til integration i en eksisterende Apple miljø. Selv nyder jeg - foruden diverse streaming-apps - iCloud, HomeKit, Infuse (fra Apple Timecapsule) Dvs. alt mit digitale og smart Home indhold er tilgængeligt på min ATV (hub), der er koblet på til TV med HDMI-eARC via soundbar, og så bruger jeg min ATV fjernbetjening til at få adgang til alt jeg har brug for. 😀
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |