recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prepping - hvor meget gør I ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Prepping - hvor meget gør I ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Prepping - hvor meget gør I ?
    Sendt: 8 timer 48 minutter siden kl. 07:41
Er lidt nysgerrig over hvem der prepper og hvem der er komplet ligeglade.

Jeg startede med at være gigantisk ligeglad, men hver gang kæresten hører noget i radioen, siger hun hvad gør vi ?

Har i reservelager af vand og jodtabletter og radioer og nød batteri til telefoner.

Hun vil meget gerne kunne oplade telefonen -

Har i noget der - tænker i det er totalt overkill eller hvad gør I ?

Hit me

Redigeret af forzajuve - 8 timer 48 minutter siden kl. 07:41
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 29 minutter siden kl. 08:00
Man skal “proppe” til tre døgn.

Vi har altid mad nok til tre døgn i forvejen.
Vand på flaske plejer vi ikke at have, men lige pt har vi nok 10-15 stk 1/2 L vand.
Nå ja og mindst 10 flasker vin og nok øl.
Hvis alt går galt kan man vel koge pasta eller ris i rødvin…..

Batterier - Well med 3 biler i husstanden og dermed to benzin og en dieselgenerator, tænker jeg ikke at det er nødvendigt med yderligere radioer på batteri.

Nå ja, så har vi en brændeovn, hvilket er ganske behageligt, hvis strømmen forsvinder og fjernvarmeværket ikke kan pumpe varmt vand rundt i systemet…..

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jespus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 7 timer 25 minutter siden kl. 09:04
Har næsten altid en dåse torskerogn.
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 ahorn
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4707
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 24 minutter siden kl. 10:05
De har lige nævnt det i min batteri drevne radio, at kun én ud af tre har rettet sig efter anbefalingerne fra Beredskabsstyrelsen. 

Jeg har vand, konserves, gasbrænder, og powerbanks til 3 døgn i huset. Køleskab/fryser er altid fyldt, og det samme er depoterne for de vigtigste fornødenheder. Medicin er klar til 14 dg. Hvis varmen svigter, har jeg en masse varmt tøj. 

Man kan sikkert ikke nå at købe eller få fat i noget, hvis det hele brager om ørerne på en. Vi har en Statsminister der går over stregen, så jeg er forberedt på det værste!
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 30 minutter siden kl. 10:59
Til amargeddon er et Randers reb vel rigeligt.....Clown
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 28 minutter siden kl. 13:01
Indtil videre har jeg da sørget for altid at have den vigtige medicin til meget lang tid fremover.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 50 minutter siden kl. 14:39
Har købt to powerbanks på hver 20.000 mAh til mobilen og iPad’en, jeg har 20 liter vand i dunke beregnet til opbevaring af vand, pastaretter der bare skal tilsættes vand, kiks, stormkøkken med spritbrænder, nødradio med solceller og håndsving samt medicin til 2-16 uger.
Sodavand og slik bliver også løbende indkøbt og “prøvespist”. 😉🤣

Atomkrig er jeg ikke bange for og skulle det ske er det relativt hurtigt overstået, men hackerangreb hvor elektriciteten og dermed kommunikationsmidlerne også ryger, er jeg lidt mere bange for kan blive en realitet.

Skulle dét ske hyppigt fremover, er min plan at anskaffe mig en Ecoflow Delta 2 Max og en benzingenerator, så sidstnævnte kan køre i et par timers tid i døgnet for at oplade førstnævnte, der skal drive køleskab, fryser, et par lamper plus en bærbar med DVD-drev, så jeg kan se lidt film.
Streaming er der jo intet af, hvis internettet forsvinder.

Men lad os nu se hvor slemt det bliver, HVIS det bliver.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 1996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 9 minutter siden kl. 15:20
Får København en a-bombe, så tror jeg sku det er lige meget hvor jeg bor, med den størrelse a-bomber Russerne har, med mindre jeg tilfældigvis befinder mig i Metroen når den springer (og ikke vil kunne komme til og bruge mit hjem alligevel). Så det er mere hackerangreb med forsynings- og strømafbrydelser og eventuelle pandemier jeg mener jeg vil kunne forberede mig på.

Jeg har gasmasker med P3 filtre, engangsdragter og engangshandsker, FFP3 masker og et lager til vel omkring et kvartal eller to af relativt ufordærvelige fødevarer som pasta, ris og linser, sammen med altid et stort lager af makrel- og tun på dåse. Og nå ja, så har jeg tilfældigvis noget proteinpulver til et par uger jeg aldrig fik brugt da jeg gik og trænede. Min akilleshæl er vand, der har jeg kun gemt til 3 dage (som jeg nok kommer til at glemme at forny/forfriske i tide) og ellers er jeg afhængig af et altid til adskillige uger stort reservoir af juicer og sodavand, som jeg ligesom det andet bruger jævnt af hen af vejen og så fylder op igen når det matcher et godt tilbud - på den måde bliver mit daglige brug også billigere end ved 'mangel-indkøb' når der ikke er tilbud. (Der er generelt flere varer end de allerede nævnte jeg udelukkende køber hvis de er på tilbud og kan stache dem i noget tid og ellers aldrig køber uden om slagtilbud)

Strøm til gengæld har jeg ikke meget af, ud over en enkelt powerbank jeg generelt glemmer at holde opladt fordi jeg aldrig nogensinde bruger den, men går strømmen, så er der alligevel ikke strøm nok til f.eks. at koge en omgang pasta alligevel, med mindre man køber en generator og har noget brandstof. Og den slags er sku svær at have i en lejlighed. 

Så jeg er vel sådan halvt i mål, med nogle i forvejen nemme og grundlæggende til dagligdagen hjælpsomt thrifty løsninger uden at være fuldblods prepper.

Redigeret af TBC1 - 50 minutter siden kl. 15:39
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 7084
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 36 minutter siden kl. 15:53
Har et par rammer cola 
En del øl
Knækbrød tun og makrel 

Samt radio grej der rækker verden rundt. 

Telefonen er intet værd efter få timer.  Hvor dk er lukket ned. 

Ingen panik her.

Redigeret af hansie - 35 minutter siden kl. 15:54
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 minutter siden kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nå ja, så har vi en brændeovn, hvilket er ganske behageligt, hvis strømmen forsvinder og fjernvarmeværket ikke kan pumpe varmt vand rundt i systemet…..

Glemte lige: med henholdsvis en kulgrill og en gasgrill, skal vi nok få lavet lidt varmt mad!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 7084
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 minutter siden kl. 16:14
Ja gas grill kan lave meget mad på de 2 flasker jeg har. 

Og når nabo skal af med optøet kød så laver vi dag et par gode stege ud af det 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu