|
PostDanmark fordobler toldgebyr |
Besvar |
Forfatter | |
Jorgen
Bruger Oprettet: 19-Januar-2004 Status: Offline Point: 226 |
Emne: PostDanmark fordobler toldgebyr Sendt: 23-Januar-2008 kl. 17:19 |
faldt lige over denne kedelige nyhed
fremover tager PostDanmark 150 kr i gebyr. hvis man køber film eller andet i udlandet, hvor der bliver pålagt told...det kan blive en meget dyr DVD hvis man er uheldig... PostDanmark s*cks! |
|
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
|
|
DonJensen
Guld medlem Oprettet: 13-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 841 |
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 18:57 |
Ja det er fantastisk......var der ikke lige kommer større konkurrence på det område?
|
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 19:00 |
På at fortolde de forsendelser som PestDK modtager? Næh, der er monopol. Du vælger jo ikke selv hvem der står for fortoldningen. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4801 |
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 20:39 |
Jeg har spekuleret på, om det overhovedet er lovligt, at de tager penge for en vare jeg ikke har bestilt...
Hvad nu, hvis jeg selv vil fortolde varen? Det kan man sagtens. Jeg mener ikke, at det kan være rigtigt, at de kan påtvinge mig en udgift, som jeg ikke har bestilt... Det ville svare til, at jeg afkrævede dem 150,- i modydelse fordi de brugte min ringeklokkes strøm... |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 20:51 |
PostDanmark giver dig ikke mulighed for at fortolde varen selv. SKAT har ikke noget problem med det, men PostDK vil ikke. Med 150 kr per pakke forstår jeg dem godt. Til gengæld undrer jeg mig over at der ikke er nogen som graver i om gebyret er lovligt. Som du ganske rigtigt skriver indgår du aldrig nogen aftale med PostDK om fortoldning. Det er dog heller ikke det argument som PostDK bruger. PostDanmark henviser selv til artikel 32 (transit charges) i Universal Postal Union konventionen. UPU konventionen er en mellemstatslig aftale. Jeg kan ikke se hvordan den giver PostDanmark hjemmel til at opkræve gebyrer hos en dansk pakkemodtager, medmindre der er et dansk lovgrundlag. Hvis der var en direkte lovhjemmel, ville PostDK formentlig henvise til denne lov. Problemet er bare hvordan man forfølger den sag... Redigeret af JesperLund - 23-Januar-2008 kl. 20:52 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4801 |
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 21:26 |
Det er netop min pointe... Før PostDK begyndte at gøre dette, så fik jeg blot et brev fra Told&Skat om, at der lå en pakke til fortoldning, og at jeg kunne henvende mig et sted ude på Amager og afhente den mod betaling af Told mv. I enkelte tilfælde skulle jeg udfylde toldpapirer, men aldrig var PostDK inde over det indtil de pludselig stod i min dør en dag og afkrævede mig et fortoldningsgebyr... |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |