|
Waoo IP TV og Mediacenter/HTPC |
Besvar |
Forfatter | |
Charlie Kilo
Bruger Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-December-2012 kl. 12:19 |
Hej
Jeg er lidt i tvivl om havd jeg skal vælge og hvilket setup jeg skal have. Jeg har et mediacenter og ønsker for alt i verden at beholde det med MediaPortal som UI. Jeg er uder efter få lidt flere kanaler i stedet for den håndfuld som jeg kan har via DVT-T kortet. Jeg undersøget om jeg kunne få YouSee, da jeg vidste at det kunne fungerer på samme enkle måde uden HD settop boks - de kunne IKKE levere til min adresse. Jeg vil høre om der er nogen som har erfaringer med Waoo IP TV og mediacenter da det er en mulighed - eller? Kan jeg koble mit mediacenter direkte til forbindelsen? MediaPortal har IP TV understøttelse men ved ikke hvordan det virker. Waoo (i mit område) tilbyder fast IP. Er det det som skal til for at jeg kan plugge netværks bablet direkte ind i Mediacenter og samtidig finde kanalerne? Har læst lidt om at HD kanalerne kræver en settop box. Men kan et mediacenter og fast IP ikke gøre det samme og samtidig betyde at jeg kan optage HD kanalerne. Mvh Charlie Kilo
|
|
sirvival3
Bruger Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er ikke sikker på om mit setup dækker det du spørger om, men du får alligevel et par betragtninger fra mig.
Jeg har fibernet via Bornholms fibernet (det samme som SE) og derigennem har jeg WAOO. Jeg havde håbet, at jeg måske direkte via IP-stikket (som umiddelbart er et almindeligt netværksstik) kunne trække IP-TV. Jeg brugte en del tid på at søge på nettet efter løsninger, men fandt aldrig for alvor noget der virkede - desværre. Der var et par sider, hvor de vist nærmede sig en løsning, men for det første lød løsningerne for hardcore til mig, og desuden var det tydeligt, at jeg bevægede mig i en gråzone i forhold til hvad min udbyder tillad. Jeg valgte i stedet (til en merpris) noget min udbyder kalder for TV-hele-huset (eller sådan noget lignende), som betød at jeg kunne benytte et DVB-C stik på min fiberbox som sender et almindeligt kabel-tv signal, som jeg så sender videre til min HTPC via en HD-Homerun (som forøvrigt er en fantastisk maskine modsat de andre tv-tunere jeg har haft fra fx Haupauge). Jeg fik derved mulighed for ubegrænset antal tunere, så jeg kunne optage samtidig med at jeg så et andet program. Min løsning blev altså: Fibernet med WAOO Tilkøb af TV-hele-huset(eller hvad de vælger at kalde det) HD-homerun koblet på hjemmenetværket HTPC(evt. flere) til afspilning af data fra HD-homerun Jeg ved ikke om det var til nogen hjælp? Vh/Alexander
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |