Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
|
Emne: Regler og retningslinier Sendt: 10-Juli-2008 kl. 23:23 |
Jeg er enig i at der skal være retningslinier for et forum, men er følgende formulering ikke lige at stramme den lidt:
"Forummets ejere forbeholder ligeledes sig retten til at offentliggøre al information som brugerne har afgivet, såfremt et juridisk ansvar søges gjort gældende imod forummets ejere på baggrund af indholdet af forummet og privatbeskeder."
Betyder det at jeg skal sige ok for at i kan offentligøre alle de indlæg jeg i tidens løb har tilladt mig lægge ind på jeres Forum, inklusive mit navn og adresse?
Hvis det er tilfældet, så står jeg af her!
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
|
Søren Ingemann
Super bruger
Oprettet: 31-December-2004
Point: 497
|
Sendt: 10-Juli-2008 kl. 23:44 |
Jeg tror det der menes er, at såfremt f.eks. en dommerkendelse pålægger recordere.dk at udlevere indlæg, herunder private beskeder m.m., som du er ophavsmand til (måske pga. mistanke om kriminelle handlinger) så kan dine oplysninger offentliggøres overfor relevante myndigheder. Jeg læser det ikke som om at dit navn/adresse kan/vil blive offentliggjort overfor trediemand.
Det er vel iøvrigt ikke anderledes, end når APG tvinger ISP'er til at udlevere navne og adresser på folk med ulovlig fildeling på samvittigheden .
|
|
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juli-2008 kl. 00:10 |
Prøv nu at tænke!
Det her er et "pænt" forum
Vi deler erfaringer omkring det at installere og bruge software der kan vise fjernsynsprogrammer og optage dem på harddisk når vi ikke når at se dem
Vi har ikke gang i at dele filer etc.
De er klart at hvis der er en konkret mistanke om at der er foregået noget ulovligt, så kan myndighederne til en hver tid, via en dommerkendelse, få adgang til de nødvendige data.
Men det der står er at "såfremt et juridisk ansvar søges gjort gældende" og det betyder rent faktisk at hvis jeg er kritisk over for f.eks. Philips så kan de, med den formulering, bede ejerne om alle oplysninger om mig. Det vil jeg ikke være med til!
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
|
M.W.
Bruger
Branchemedlem
Oprettet: 22-Juni-2008
Point: 69
|
Sendt: 11-Juli-2008 kl. 00:29 |
jeg tror der menes i tilfælde af at der kommer en dommerkendelse mod ejeren af recordere.dk, hvis en bruger har lavet noget ulovligt. Det kunne fx være i forbindelse med en sag om injurier. Det kunne også være en der sælger en stjålen vare gennem brugtmarkedet.
Ejeren af recordere.dk og andre for den sags skyld. MÅ IKKE udlevere dine oplysninger med mindre der ligger en dommerkendelse. Så du behøver ikke være bange for, at en producent bare kan få dine oplysninger udleveret, fordi du er ekstremt kritisk.
Så vær du bare helt rolig, og fortsæt din debat. Jeg er iøvrigt ret sikker på, at Lars L. eller en af de andre fra redaktionen, nok skal give et vink med en vognstang, hvis vi skulle komme ud på grænsen.
Jeg er iøvrigt ikke bekendt med, at der på nogen af de danske hifi/surround fora, skulle være udleveret personoplysninger på baggrund af en kendelse. det gælder hifilink, hifi4all, hifi-musik eller recordere. og der har været MANGE hede debatter i tidens løb.
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
|
Sendt: 11-Juli-2008 kl. 00:31 |
MCenterFreak skrev:
Men det der står er at "såfremt et juridisk ansvar søges gjort gældende" og det betyder rent faktisk at hvis jeg er kritisk over for f.eks. Philips så kan de, med den formulering, bede ejerne om alle oplysninger om mig. Det vil jeg ikke være med til! |
Nej, ingenlunde.
Politiet kan (selvfølgelig) til enhver tid - med en dommerkendelse i hånden - få adgang til den del af vores arkiver som dommerkendelsen går på.
Sony/Samsung/Philips osv. kan ikke få adgang til arkiverne, uden at gå via politi og dommerkendelse.
Vi udleverer ingen persondata herfra af "fri vilje". Kun hvis den udøvende magt (politiet) siger at vi skal (med loven i hånden).
Men det lovmæssige gælder jo alle ... hjemmesider, udbydere, brugere mv. Det er alle omfattet af.
/Lars
Redigeret af Lars - 11-Juli-2008 kl. 00:51
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juli-2008 kl. 23:40 |
Lars
Både Søren og MV indleder med "jeg tror".
Det er vel et udtyrk for at formuleringen ikke er helt klar?
Så mit forslag er at den præsiceres til:
Forummets ejere forbeholder ligeledes sig retten til at offentliggøre al information som brugerne har afgivet, såfremt et juridisk ansvar søges gjort gældende fra offentlige myndigheder, imod forummets ejere på baggrund af indholdet af forummet og privatbeskeder."
|
|
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 12-Juli-2008 kl. 23:47 |
Nogen bestemt årsag til, at debattere det i det her område omkring Media Center ?
|
|
|
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 13-Juli-2008 kl. 00:08 |
Ikke andet end at den er "pinned" her
Kan godt være den optræder andre steder, men det gør jeg normalt ikke
Redigeret af MCenterFreak - 13-Juli-2008 kl. 00:11
|
|
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 14-Juli-2008 kl. 14:02 |
Det gør du så nu, for nu har jeg rykket det
|