recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chat-lignende tilstande på Recordere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketChat-lignende tilstande på Recordere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Emne: Chat-lignende tilstande på Recordere
    Sendt: 03-August-2008 kl. 14:24

Kære Alle,

Jeg har været en særdeles tilfreds bruger gennem de sidste par år,  har fået en masse nyttig viden og deltaget i et par arrangementer.

På det seneste, har der udviklet sig en lidt "chat-agtig" kultur på Recordre.

Man logger på og ser en spændende tråd, men opdager så at der ikke er ret meget reelt indhold, men derimod 10 indlæg på én linie hvor folk skriver "sjove" kommentarer til hinanden.

Man indser således at man har spildt tiden, med at læse side op og side ned, uden at blive det mindste klogere.

Naturligvis skal der være plads til sjov og ballade, men efter min mening, er det er ved at fylde lidt for meget i enkelte tråde/ fora.

Var det muligt at disse brugere kunne udveksle msn og tage samtalerne der, eller måske finde en chat side..

Dette indlæg skal ikke ses som et surt opstød, men en konstruktiv kritik.

Jeg bruger stadig recordere næsten dagligt og er i det hele MEGET tilfreds...

Håber på en god debat om dette!

Mange hilsner,

Peter

Redigeret af Pede8000 - 03-August-2008 kl. 14:36
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 14:26
Ja, der er noget om (hygge)snakken.
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 14:31

Hej Alle

Kritikken er kendt, omend det er en svær ballancegang. Vi vil jo også gerne have, at brugerne har det rart og det ikke er for stift.

Men af samme grund er der oprettet et forum til chat, som jeg håber vi kan lokke chatterne over i.

Bruger til bruger
Emner der ikke passer ind i de øvrige fora

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 14:40

Yep, en stor charme ved recordere.dk er netop at der ikke modereres ret meget.

Mit indlæg skulle heller ikke forstås derhen, at jeg syns der skulle laves om på den politik, men mere som en opfordring til brugerne om at stramme lidt op!

Det er specielt det sidste halve års tid, det er blevet slemt.

Man behøver jo ikke skrive 5-7 indlæg hver dag!

Redigeret af Pede8000 - 03-August-2008 kl. 14:41
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 15:36

Ja det er en svær balancegang, specielt når man kender flere medlemmer bedre end andre, kender deres sider, deres problemer, og i bund og grund gerne vil bidrage med både noget seriøst og noget muntert.

Jeg kan bestemt ikke nægte at jeg ind i mellem også har ladet mig drage med i "ånden" i en tråd om dette og hint.

Og på en eller anden led kan det jo også blive så pokkers seriøst, at det bliver tørt og kedeligt.

Og jeg skriver såmænd nok 7-8 indlæg på en dag, hvoraf dog flertallet er hvad jeg vil kalde seriøse indlæg, men alligevel.

Som sagt balancen er svær, og der skal være plads til alle - blot min mening 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 16:08

Helt enig Hr. Hother!!!!

Der er bare flere og flere tråde, der kører helt af sporet!

Bare en opfordring til ikke at hijacke tråde og dreje dem ind på noget, ofte lidt personligt, som måske kun vedkommer et par medlemmer..!

Redigeret af Pede8000 - 03-August-2008 kl. 16:12

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Helt enig Hr. Hother!!!!

Der er bare flere og flere tråde, der kører helt af sporet!

Bare en opfordring til ikke at hijacke tråde og dreje dem ind på noget, ofte lidt personligt, som måske kun vedkommer et par medlemmer..!

Vi er ikke uenige Pede

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2008 kl. 23:25
Synes også jeg kan nikke genkende til at det nogle gange går lidt over gevind og en tråd udfolder sig til noget helt andet end det OP havde regnet med.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45049& PN=1&TPN=2

Det er spændende læsning, men det er som om det oprindelige spørgsmål fra brugeren løber ud i sandet til fordel for en diskussion omkring udstyr der ikke har det vilde med det egentlig spørgsmål at gøre, da det ligger langt over prisniveau.

For ikke så lang tid siden læste jeg også en tråd hvor OP stiller et spørgsmål ang. en BD afspiller eller lign. hvorfor en bruger som åbenbart ikke har været på i lang tid dukker op og tråden lige pludselig bliver til en "velkommen tilbage" tråd.

Det er en meget hyggelig stemning, men synes måske nogle gange der godt kunne strammes lidt op.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 00:19

Eller disse tråde..

"Nyt tv til soveværelse, hvilket"
"Nyt tv til max XXXX Kr, hvilket"

Stilles om og om igen..Og alle de samme svar, Pana, igen igen..

Jeg tror ikke at disse sidespor i trådene kan undgås..
Mange hifi og medie løsninger hænger utroligt sammen idag, og hvorledes folk så kæder disse sammen kan gå fra en opsætning af et nyt tv til funktionen af PC'n som tilsluttes eller lyden som kommer ud af anlægget til ipod som tilsluttes via trådløs link, som igen er forbundet til routeren hvor ISP var inde og hjælpe med opsætningen.

De kan altid løbe af sporet og de gør mange klogere idet de mange gange ser de nye muligheder i sammenfletninger og brugen.
Tag bare trådene om "se min bio" der er alverdens emner at tale om når en præsenterer sin sit tvmøbel. det kan sågar blive "meget" personligt..

Måske er selve problemet at "recordere.dk" fjernede CHAT fra hovedsiden, hvor den engang var, og måske bør fremtræde som et mere "fremhævet" punkt igen. Så nu benyttes tråde som chit chat..
Det er der ikke rigtig blevet gjort noget ved.. og mange forums har idag chat muligheder som kører igennem IRC, så de ikke belaster den lokale server..

Redigeret af pendec - 10-August-2008 kl. 00:20
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu