|
DVBviewer problemer (ingen hardware fundet) |
Besvar |
Forfatter | |
kws
Junior bruger Oprettet: 02-September-2011 Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-Maj-2012 kl. 20:50 |
Sagen er den at jeg har opdateret min kanalliste med transedit og importeret til DVBviewer. Efter dette siger den bare "ingen hardware fundet" selvom jeg har IPTV device under hardware og ip også..
hvis jeg ser en preview i transedit så virker kanalerne fint.?? hvad dælen er der lige gået galt? ps. det køre på en Win7 ultimate. som kun køre HTPC |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal i DVBViewer ind i indstillinger>hardware og vælge scan enheder og herefter anvend. Dine enheder (tunere) står sikkert med rødt som tegn på, at de ikke er detected.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
kws
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger en virtuel IPTV device nede fra "+" knappen
som sagt det har kørt i 1 år uden problemer. Jeg har lige opdateret til den nyeste DVBviewer 4.9.6.20 Det har ikke hjulpet på det. Det er som om at den mistede den virtuelle IPTV device under den nye transedit fil. ps det virker iøvrigt heller ikke længere efter update til nyeste 3.8.5. Det ligger inde i DVB mappen som det skal. Men kan bare ikke add/updater til DVB. Der sker ihvertfald ikke noget. Kanalerne virker fint i transedit preview.. så måske det er noget windows der er gået i ged under den lille update af kanallisten?? Redigeret af kws - 29-Maj-2012 kl. 22:51 |
|
avh
Guld medlem Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Funktioner
Tak(0)
|
Regner med du generer en komplet kanalliste i transedit, som efterfølgende importeres i selve dvbviewer, altså ingen scanning i selve dvbviewer...
Er kanalisten ok og den rigtige der importeres???. Også tunertype skal være korrekt specificeret...
Redigeret af avh - 29-Maj-2012 kl. 23:06 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
kws
Funktioner
Tak(0)
|
I Transedit kan jeg ikke vælger IPTV-tuner under settings/hardware (se billede) Men jeg kan godt lave en fuld blindscan og derefter gennem listen med ipadresser.
Redigeret af kws - 30-Maj-2012 kl. 17:25 |
|
avh
Guld medlem Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at vælge en kanal fra den importeret kanaliste fra transedit i selve dvbviewer.
Undersøg om kanalspecifkationerne står rigtigt, dvs. IP-adresse osv. Redigeret af avh - 30-Maj-2012 kl. 19:24 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
kws
Funktioner
Tak(0)
|
:) ?? stemmer du blankt hehe
edit så kom teksten på Redigeret af kws - 30-Maj-2012 kl. 19:25 |
|
kws
Funktioner
Tak(0)
|
Det har jeg prøvet uden held. det hele står rigtigt. det underlige er jo at det hele virker i VLC. men ikke i DVBviewer.
|
|
nemo1234
Ny bruger Oprettet: 22-Januar-2011 Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du prøvet at sætte flueben i "Har CI modul" i dvbviewer instillinger-hardware. Det virkede for mig
|
|
kws
Funktioner
Tak(0)
|
har prøvet..
edit. har fået det til at virke igen. Det viste sig at den nye kanalliste var krypteret. efter jeg fjernede krypteringen så virkede det igen
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du forklare nærmere - hvordan kan en kanalliste være krypteret?
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
pfugl
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er de enkelte kanaler og ikke kanallisten der har en bit sat på som fortæller dvbviewer at de er krypterede. Hvordan man fjerner krypteringen, bør vi nok ikke diskutere i dette forum.
Redigeret af pfugl - 31-Maj-2012 kl. 10:46 |
|
/Peter
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |