recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming udenfor EU - Slingbox evt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming udenfor EU - Slingbox evt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kimsv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18 timer 59 minutter siden
Status: Online
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimsv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming udenfor EU - Slingbox evt?
    Sendt: 18 timer 55 minutter siden kl. 21:33

Min far vil gerne se tv når han er udenfor EU i længere tid ad gangen.

Yousee tv og Private VPN virker ikke længere. Der blokeres.

Tidligere virkede det at sætte en sligbox til hans Yousee tv boks, og så kunne han skifte kanal fra udlandet, som om han sad med sin remote.

Men den gamle youseeboks gik i stykker, og blev erstattet af den nye, der ikke rigtig har nogle udgange.
Jeg tror derfor ikke det er muligt at sætte Slingboxen til denne.

Er der nogle med gode ideer, til en løsning hvor han kan se sine kanaler igen udenfor EU?

Mange tak, vh. Kim
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 2213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 59 minutter siden kl. 06:29
Hvordan det skal gøres, ved jeg ikke, men Slingbox er død: https://www.slingbox.com/
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 4 minutter siden kl. 08:24
Hvad med 'double VPN' eller 'obfuscated VPN'? Det tror jeg umiddelbart vil virke. NordVPN – sikkert mange andre – har det, hvis man vælger f.eks. Sverige, hvilket vel nok burde gå an da det er indenfor EU.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 42 minutter siden kl. 10:46
Hej.

Find en anden løsning. Hvilke kanaler ser han?
Kan de fås andre steder med streaming?
Hvis Private VPN ikke virker, så prøv en anden VPN.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 5 timer 41 minutter siden kl. 10:47
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 1997
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 33 minutter siden kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af kimsv kimsv skrev:

Yousee tv og Private VPN virker ikke længere. Der blokeres.

Man kan vel forsøge med en anden VPN?

Men den gamle youseeboks gik i stykker, og blev erstattet af den nye, der ikke rigtig har nogle udgange.
Jeg tror derfor ikke det er muligt at sætte Slingboxen til denne.

Ahva for noget?!? Shocked ...hvordan slutter han den så til sit TV, hvis det ikke er med HDMI, som vel stadig kan sluttes til hans nye boks i stedet for MENS han er på ferie?

Er der nogle med gode ideer, til en løsning hvor han kan se sine kanaler igen udenfor EU?

Den løsning jeg selv har brugt når jeg er i udlandet og til arbejdet er det at have en billig USB baseret DVB-c tuner kørende i hjemmet på hvad man nu har der i forvejen der kan stå og kaste signalet frem til en på ferien - Det kan være så lidt som en NUC eller bare en PC der bliver hjemme, og så tilslutte et DVB-c tuner kort: DVB-C TV-kort (3 produkter) sammenlign priser nu » 

Så skal du i den anden ende bare have fundet en klient-enhed på den enhed der nu benyttes i udlandet. Er det en bærbar-pc der tilsluttes TV'et er det ekstremt nemt (f.eks. bare ProgDVB eller TVMosiac server installeret på begge PCer), er det et andoid-tv/enhed er det stadig relativt nemt, da der er flere standalone klienter tilgængelige til det, f.eks. PVR Live APK for Android - Free download and software reviews - CNET Download eller hvis man ønsker at køre det igennem KODI er der også diverse klienter til det: PVR/Backends - Official Kodi Wiki På andre TV enheder bliver det mere spredt og jeg ved ikke hvilke muligheder man har, men ellers kan man vel altid lave fallback til en bærbar computer med på ferien tilsluttet TVet med et HDMI kabel (og sat til at outputte 50 hz)

Selv er løsningen jeg bruger TVmosaic · Search · GitLab hvor jeg har den [nye] open-source TVMosaic CE Server kørende på en windows PC, idet jeg stadig har klienterne installerede på de Android-TV enheder jeg har brugt (aktuelt en Shield, tidligere også et Sony TV der nu er solgt). Det med klienterne handler om at softwaren der før var kommerciel er blevet open-source og jeg er i tvivl om at den open-source version der ligger er til telefoner og tablets eller også til Android-tv, så dem har jeg som disclaimer ikke selv installeret (Jeg har bare de gamle gratis klienter fra før det blev open source, som jeg også mener jeg stadig har en kopi af liggende), men jeg noterer mig at PVR Live APK også kun siger "Android" og ikke "Android tv" men samtidig er specifikt beregnet til Android-tv og i øvrigt også siger at den kan arbejde sammen med  TVMosaic CE Server. Så det var nok TVMosiac CE serveren jeg selv ville lægge ud med at forsøge mig med, og så prøve TVMosiac Android klienten på et Android-TV/enhed og ellers PVR Live APK eller noget KODI integreret der kan hooke op til hjemmets TVMosaic CE Server.

Der findes også ProgDVB der lige som TVMosaic CE Server fungerer fint fra PC til PC, ProgDVB har også nogle Android klienter, men det fik jeg aldrig sådan rigtigt til at spille, hvor TV Mosiac var let at opsætte og klippe stabilt.

Fordelen ved den slags løsninger over en slingbox er i øvrigt den at det er den originale DVB stream der helt ukomprommiteret og uændret kommer igennem til klienten (ingen re-encoding, dette dog evt. optional hvis båndbredden viser sig at være et problem), så der er ingen kvalitetsdegradering som der er med en slingbox.

PS. Det er altid en fordel at have fjernskrivebordsadgang hjem til sin PC der hjemme agerer server, mens man er afsted, og opsætte sin router til hurtigt kun at acceptere adgang til både fjernskrivebord og DVB-server fra den source-ip man har i udlandet (evt. allerede hjemmefra, hvis man kender den i forvejen). ...Og nej, man skal ikke bare se TV via fjernskrivebord - det er ikke godt.

Redigeret af TBC1 - 4 timer 9 minutter siden kl. 12:19
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu