|
Stationær - pladsproblemer |
Besvar |
Forfatter | |
kgram
Bruger Oprettet: 02-Januar-2008 Status: Offline Point: 80 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 6 timer 53 minutter siden kl. 13:58 |
Jeg har en ældre Lenovo stationær, der kører Windows 10 (men ikke 11). Windows køres fra en HD på ca. 120 GB. Imidlertid får jeg konstant meddelelser om, at HD'en er ved at være fuld, og jeg rydder op ofte for at undgå problemer. Jeg har en anden HD installeret med masser af plads, men tør ikke flytte Windows over af frygt for at maskinen ikke vil kunne 'finde' det. Kan jeg gøre noget for at løse pladsproblemet?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb en 400-500 GB SSD og klon din nuværende disk over på den.
Herefter udvider du drevet til at fylde hele disken. Din pc vil få et nyt liv…. Klaus
|
|
kgram
Bruger Oprettet: 02-Januar-2008 Status: Offline Point: 80 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar, Klaus!
Jeg har set en 480 GB SSD til knap 300, og det er jo en fornuftig pris, tror jeg? For nogle år siden kunne jeg sikkert uden videre have sat i og klonet, men jeg har ikke gjort sådan noget de sidste 15-20 år, så jeg er meget i tvivl - SSD'en er intern, går jeg ud fra, og skal derfor sættes i pc'en først, men kan jeg være sikker på, at den vil passe uden videre - er der ikke nye standarder, og hvilken af dem skal jeg vælge? Og hvordan foregår en kloning nu om dage, og derefter en drevudvidelse?? Jeg undskylder min uvidenhed, men min nuværende pc kører faktisk udmærket, så jeg ser ingen væsentlig grund til at skifte lige nu.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du ikke ser nogen væsentlig grund til at skifte, så må du jo bare blive ved med at slette som du gør i dag :-) Hvis du skal rådes angående disk og hvordan den skal monteres, kræver det lidt mere info om din computer. Klaus
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7085 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er flere gode artikler om at clone disk på nettet
Men man skal vide lidt om hvad der er nu. Men nemmeste er nok bare at købe den du har kikket på. Formoder det er en magen til dit nuværende C drev Så kør cloning. Tag den gamle ud og flyt den nye. ( kan gøres på flere måder ) Når du er startet op igen så udvid disk i disk håndtering værktøjet i Windows.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |