recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forsikringssvindel!?? Er det ok?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForsikringssvindel!?? Er det ok?

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Doppler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 14:08

Drenge og piger - lige lidt off topic og så alligevel ikke... Nu hvor snakken har gået på forsikringssvindel, at lægge lidt ekstra på vægten, undlade at fortælle den hele sandhed,  osv så vil jeg da lige komme med lidt guff til alle de Moralens vogtere derude

Mange ting er jo ulovlige, men det ser vi gennem fingre med "for det er jo ikke noget slemt, jeg betaler jo så meget i skat alligevel"  Tænk bare på disse eksempler;

Fået ordnet noget malerarbejde uden regning? Evt fået det "lidt" billigere af flyttemændene da i skulle flyttte? Fået lagt gulvene til "vennepris" Alle der har fået en eller anden form for små-håndværks arbejde udført ved hvad jeg snakker om. Det er jo alm kotume at man kan udført det sort, man skal bare spørge....

Hvort mange af jer har (ulovligt) downloadet film og musik, måske bare en enkelt gang? Eller lige kopieret jeres kammerats musik bibliotek "for så har man jo ikke selv hentet det ned ulovligt..."? Eller bare købt brændte film?

Købt smugler smøger???

Fået passet ungerne og betalt babysitteren kontant?

De fleste kan jo nikke genkendende til overstående, moral og etik er en gråzone der defineres af den enkeltes værdier. Men det betyder også at du teknisk set, er kriminel, da du måske har gjort dig skyldig i skattsvig, hæleri osv. osv...

Nu skal det ikke forstået som om jeg synes det er okay at begå bedrageri, svindel, hæleri osv... Dette er blot en kommentar til debatten og måske et lille prik til alle de skinhellige

Mvh og god sommer herfra

Redigeret af Doppler - 07-August-2009 kl. 14:10

Panasonic VT/Pioneer SC LX/B&W CM

Bowers Wilkins CM 1

Playstation 3 / XBox 360

Supra HDMI

QED Silver Anniversary
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 15:43

Det er aldrig iorden at snyde, uanset hvad det er. Men der kan være/er årsager til, at man selv kan føle sig snydt, og dermed bidrage til at ens moral ændre sig i sådanne forhold.

Jeg er ret sikker på, at de mennesker som ikke har oplevet problemer med forsikringsselskabet, de har sandsynligvis en bedre moral, end de mennesker som føler sig taget ved næsen.

Spørgsmålet er om hvem der er skyld i hvad. Vi er som udgangspunkt enige i, at det hjælper ikke at efterfølgende snyde. Det gavner ingen, heller ikke een selv. Men at søge efter nyt forsikringsselskab ender som regl med, at man står med stort set de samme betingelser hele tiden. Og så er det kun prisen der er afgørende for, hvor meget man kan føle sig snydt, når skaden er sket.

Dette kan for nogen få dem til at gå efter det billigeste selskab. For hvis de alligevel mener de nok bliver snydt, så er der ingen grund til at betale for meget for det.

Jeg kan godt forstå disse forbrugere. Men jeg kan dælme ikke forstå forsikringsselskaberne ikke er mere obs på disse problemer, og da slet ikke når jeg samtidig er af den opfattelse, at de, forsikringsselskaberne, selv skaber disse situationer.

Det må/burde være muligt at markedsføre og sælge sit produkt, så alle ved og forstår, hvad det er, de har med at gøre! Bagefter er det ALTID forbrugeren der står med håret i postkassen!

Sidst skal man også tænke på, at en forsikring er en underlig vare. Det er oftest en vare man helst slet ikke ønsker skal komme til brug!

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Sidst skal man også tænke på, at en forsikring er en underlig vare. Det er oftest en vare man helst slet ikke ønsker skal komme til brug!

Forsikringstanken er vel udsprunget af Andels-tanken. Hvis en gruppe bønder indbetaler et mindre beløb til en fælles kasse, så kan een i gruppen holdes skadesløs hvis gården brænder. Det hele blev ødelagt da der var nogen der ville lave en forretning ud af det.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu