Det er aldrig iorden at snyde, uanset hvad det er. Men der kan være/er årsager til, at man selv kan føle sig snydt, og dermed bidrage til at ens moral ændre sig i sådanne forhold.
Jeg er ret sikker på, at de mennesker som ikke har oplevet problemer med forsikringsselskabet, de har sandsynligvis en bedre moral, end de mennesker som føler sig taget ved næsen.
Spørgsmålet er om hvem der er skyld i hvad. Vi er som udgangspunkt enige i, at det hjælper ikke at efterfølgende snyde. Det gavner ingen, heller ikke een selv. Men at søge efter nyt forsikringsselskab ender som regl med, at man står med stort set de samme betingelser hele tiden. Og så er det kun prisen der er afgørende for, hvor meget man kan føle sig snydt, når skaden er sket.
Dette kan for nogen få dem til at gå efter det billigeste selskab. For hvis de alligevel mener de nok bliver snydt, så er der ingen grund til at betale for meget for det.
Jeg kan godt forstå disse forbrugere. Men jeg kan dælme ikke forstå forsikringsselskaberne ikke er mere obs på disse problemer, og da slet ikke når jeg samtidig er af den opfattelse, at de, forsikringsselskaberne, selv skaber disse situationer.
Det må/burde være muligt at markedsføre og sælge sit produkt, så alle ved og forstår, hvad det er, de har med at gøre! Bagefter er det ALTID forbrugeren der står med håret i postkassen!
Sidst skal man også tænke på, at en forsikring er en underlig vare. Det er oftest en vare man helst slet ikke ønsker skal komme til brug!