recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Træk nyt antennekabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Træk nyt antennekabel?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
koger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2008
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Træk nyt antennekabel?
    Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 11:32
Jeg er ved at rode i min indkørsel, og har nu en gylden mulighed for at trække et ny kabel. Hvis det altså giver mening?

Jeg har Yousee via et 2 skærmet antennekabel. Der er rigtig god signalkvalitet.

Har fået et tomrør til fiber fra EnergiMidt/Waoo, som jeg vil grave ned. Der er så vidt jeg ved, ingen mulighed for pt. at få fiber, men det kommer jo nok.

Giver det mening at ligge et 3 skærmet kabel ned, når nu mit 2 skærmet er godt nok? Har læst at 4G kan give problemer for 2 skærmet, men det oplever jeg ikke her.

Har også tænkt på at ligge tomrør ned, men de ser ud til at være noget dyrere end antennekablet.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 16:00
Hvad er prisforskellen på 2 og 3 skærmet. Er den stor nok til, at du vil risikere at ærger dig over at skulle købe en 3'er efterfølgende, hvis 2 ikke er nok?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af koger koger skrev:

Jeg er ved at rode i min indkørsel, og har nu en gylden mulighed for at trække et ny kabel. Hvis det altså giver mening?

Jeg har Yousee via et 2 skærmet antennekabel. Der er rigtig god signalkvalitet.
.....
Har også tænkt på at ligge tomrør ned, men de ser ud til at være noget dyrere end antennekablet.
Normalt er stikledning antenneforening/Yousee monopol ejendom som du ikke selv må pille i, og det er deres pligt at sørge for det virker OK (for din regning hvis du ødelægger det) Confused
Så umiddelbart ingen grund til at skifte det, men tjek dine lokale forhold på det område.

Men jeg ville da nok ofre lidt penge på et tomrør under alle omstændigheder, hvis det er svært at gøre efter indkørsel er færdiglavet.

Mvh. JørgenT
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 21:17
Hvis du alligevel har gravet op, syntes jeg du skal lægge et tomrør ned og blænde det af, så har du altid muligheden for at trække et nyt kabel hvis der skulle opstå problemer med det nuværende.
Jeg fik noget gammelt tykt pvc rør fra genbrugspladsen jeg har trykket antennekabel i, min nabo har brugt nogle gamle vandrør der alligevel skulle smide ud fra hans arbejde.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 23:42
Kan du så få et tomrør lagt ned!
Ø50, glat indvendigt, korrugeret udvendigt, koster cirka 20-25kr. pr. lbm.

Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
koger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Kan du så få et tomrør lagt ned!
Ø50, glat indvendigt, korrugeret udvendigt, koster cirka 20-25kr. pr. lbm.

Det lyder jo noget billigere end det jeg har kunnet finde. Måske søger jeg bare på det forkerte, hvis du lige har et link eller navn på en butik (fysisk/online), må du meget gerne skrive det. Tak :-)
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 12:42
http://www.elvvs.dk/p/kabelroer-dobb-vaeg-50-42mm-peh-med-traektraad-109711/?gclid=CIPn5MD6q8ECFaHPcgodkkEAhQ

Eller den billige version:
http://www.vvs-shoppen.dk/diverse-999/hekaplast-5042-mm-peh-kabelroer-umuffe-korrglat-50-m-roed/?gclid=CIuA6NL6q8ECFUvicgodt7MAAQ
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
koger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 12:48
Jeg siger mange tak! Så skal der ligges tomrør ned :-)
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 13:07
Klog beslutning! :)
Mvh. Mureren

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu