|
Pladespiller + mobilstøj - kan det fjernes? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19475 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du ikke låne en RIAA af en eller anden?
Klaus |
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøve at pakke din RIAA og /eller dit kabel fra pladespilleren, ind i et par lag staniol. Pas på ikke at kortslutte nogen af stikkene.
M.v.h. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19475 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan også sagtens være strømforsyningen til RIAA der er problemet.
Uanset: hvis der er støj når RIAA er tilsluttet med kortsluttede indgange, så nytter det ikke at fortsætte med at lede efter fejlen i pladespilleren. Klaus |
|
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 277 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er brum, ikke mobilstøj! Sølvpapir omkring RIAA har dog løst problemet, så det var den. Redigeret af ASKF - 07-Juni-2017 kl. 14:22 |
|
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mobilstøj skyldes at indhyldningskurven af mobil signalet bliver demoduleret i en diodeovergang (fx en transistor) på samme måde som i en AM-radio. Som en tidligere har forslået er ferritter ofte vejen frem til at afhjælpe det, evt i kombination med bedre skæmning og det ramte system.
Og ja, jordforbindelse, som i fysisk jord, har intet med støj/skæmning eller mangel på samme, at gøre.
|
|
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 277 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min pladepusher var så venlig at låne mig en Pro-Ject Phonobox DS og nu lader problemet til at være løst
Mange tak for indput til at hjælpe mig med at løse problemet. Redigeret af ASKF - 09-Juni-2017 kl. 02:52 |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |