|
Streame film og musik til Ipad fra Synology NAS |
Besvar |
Forfatter | |
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-April-2013 kl. 10:00 |
Hej alle
Hvilke muligheder er der for at streame film og musik fra en Synology NAS (DS212+) til en Apple iPad over trådløst netværk? Film vil som udgangspunkt ligge i en mkv-container og som oftest være .h264-encodede mens musikken vil ligge i flac-format. Hvis det er muligt at finde en løsning der ikke kræver transcoding af kildematerialet til Apple-venlige formater vil det absolut være at foretrække - tvivler på at det vil komme til at ske i praksis - og kompatibiliteten til iPad'en er sekundær i forhold til det samlede setup. NB: Det er et setup jeg skal konfigurere over telefonen/remote desktop med nogle ikke-nørdede bruger og jeg har ikke selv forstand på Apple-dimser, så dét må I gerne have baghovedet, hvis I kan hjælpe :-) Mvh Tommy |
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Funktioner
Tak(0)
|
synology er ved at udbygge ds video appen som kan reencode video on the fly til materiale som kan sendes via airplay til atv, det kræver dog processorkraft på nas.. og jeg er lidt usikker på om det understøtter mkv.. jeg har prøvet det med nogle højopløselige .mts filer hvor min ds 1010+ ikke kan følge med... men måske du skal prøve og se om det vil virke for dig.
mht flac musik så understøtter ds audio at det også kan reencode automatisk on the fly således du blot vælger atv som afspiller inde fra selve ds audio appen (eller webadgangen), det er muligt at skifte mellem forskellige formater ved reencoding efter eget ønske.. dette gøres inde i selve ds audio webadgangen hvis jeg husker ret. begge dele er ret let at få til at funge på kryds af platforme |
|
Mvh
René |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |