|
Råd og vejledning til nyt setup |
Besvar |
Forfatter | |
stelliesto
Junior bruger Oprettet: 17-Maj-2016 Status: Offline Point: 30 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-December-2016 kl. 10:31 |
Hej alle
Jeg har brug for råd og vejledning, da jeg gerne vil gøre mit setup mere robust og tidssvarende. Jeg har på nuværende tidspunkt følgende: - Dali Mentor Menuet - NAD C352 integreret forstærker - Topping D20 DAC med 1xoptisk, 1xcoax, 1xusb (der skiftes mellem input med "pind" på bagpå) - Windows HTPC sluttet til DAC via USB Jeg er egentlig glad for mit setup og lyden er god, men jeg kunne godt tænke mig at have adgang til flere digitale lydkilder, hvor jeg kan få lyden ud gennem mine forstærker/højtalere. Jeg har overvejet at købe en Chromecast som skal bruges til video-streaming og musik. Hvis jeg slutter en Chromecast til mit TV og trækker lyden ud via Optisk ned til min DAC, er jeg bange for at TV'et "ødelægger" lyden, da den bruger TV'ets DAC og ikke min egen DAC. Kan sådan en her måske bruges til at trække lyden ud af Chromecast HDMI? https://www.av-cables.dk/hdmi-extractor/lindy-hdmi-4k-arc-extractor.html Jeg har alternativt kigget på en ny DAC med flere HDMI-porte, men de er ret dyre. Der er bl.a. NAD M51 og en NAD C510. Findes der andre alternativer eller smarte måder at gøre dette på? Alternativt har jeg overvejet at købe en brugt Receiver med alle de digitale indgange og bruge denne som forforstærker og min stereoforstærker som forstærker. Er dette muligt? Jeg har læst, at hvis man bruger pre-out i Zone 2, kan man ikke bruge de digitale kilder og kun de analoge. Jeg håber, at der sidder nogle kloge hoveder derude som kan hjælpe :) På forhånd tak og glædelig jul :) Mvh Steffen
Redigeret af stelliesto - 16-December-2016 kl. 11:17 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19474 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med at købe en chromecast audio?
Den kan du slutte direkte til din forstærker. Klaus |
|
-Henrik-
Super bruger Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har købt en af de seneste Apple TV 32GB, og det var virkelig et godt køb.
Den har jeg meget glæde af. Det er super nemt at streame fra pc'en til ATV'en, og tilmed særdeles brugervenligt. Det kan jeg godt anbefale, det setup. De nye ATV har ikke optisk ud længere, men kun HDMI, så jeg bruger faktisk netop sådan en Lindy HDMI extractor fra AV Cables (dog ikke 4K-versionen, da mit tv kun er Full HD.) |
|
-Henrik-
Super bruger Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Funktioner
Tak(0)
|
I øvrigt: Ikke et ondt ord om Hifiklubben, som jeg også selv handler i fra tid til anden, men du bør altså virkelig gøre dig selv en tjeneste og checke landets øvrige hifi-butikker også mht. hvad de har for mærker i deres sortiment. Der findes faktisk andet end Hifiklubben
|
|
stelliesto
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Klaus Jeg har allerede en Chromecast Audio i mit lille hjemmetræningsrum. Den er ganske god, men kunne godt tænke mig en Chromecast som både kan bruges til lyd og billede inde i stuen og derfor opstår problematikken med HDMI.
|
|
stelliesto
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Henrik. Tak for dit svar. Jeg har kigget på det nye ATV, men synes ikke man får nok for prisen. Jeg har tidligere haft en ATV2. Jeg vil overveje sådan en Lindy audio extractor i kombination med en Chromecast.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19474 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men om du købe en HDMI Audio extractor eller en Chromecast Audio, er ved et fedt rent prismæssigt? Spørgsmålet er om ikke at købe en Chromecast Audio, var lettere rent betjeningsmæssigt. Så kan du også streame tv, mens du streamer lyd på anlægget. Jeg har både forstærker med Airplay og en ATV3, dem kan jeg bruge samtidigt :-) Klaus |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |