|
Denon media server og Waoo router |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
glaty ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2015 Status: Offline Point: 27 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-December-2016 kl. 10:27 |
|
Jeg har en Denon receiver, hvor der er mulighed for at tilføje en media server.
Mit spørgsmål går på, om det vil være muligt at tilslutte en USB-disk til den Alcatel router som Waoo har opsat, og på den måde afspiller filer fra disken.
|
||
![]() |
||
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg tror ikke at Waoo har åbnet for usb til eksterne harddiske. De plejer vist at lukke for det meste. Prøv at give Waoo et ring og hør dem.
|
||
![]() |
||
glaty ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2015 Status: Offline Point: 27 |
|
Når jeg sætter en disk til routeren, kommer der godt nok lys i selve disken, men intet lys i porten på routeren. Er det mon noget, man kan lave om ved at logge ind på routeren, og ændre i nogle indstillinger?
|
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|
Hej.
Hvis Waoo har det lige som hos Altibox er usb portene ikke låst op. Vi har først fået åbnet ethernet portene nu,da de har været låst til deres TV. Men hvis du har adgang til routeren ,kan der måske åbnes. Mvh |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
|
Mit råd: Køb en NAS.
Klaus |
||
![]() |
||
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
|
Hvis den mod forventning er åben, så skal du lige være opmærksom på at en del routere ikke har en særlig god sikkerhed i forbindelse med USB. Der var tidligere en del ballade ang helt åbne harddiske, så folks private filer var helt frit tilgængelige på nettet.
|
||
![]() |
||
|
Jeg har flere NAS. De står bare ikke på den adresse, som det drejer sig om her :(
Tak for oplysningen. Det er selvfølgelig noget der skal med i overvejelserne. Har I et bud på, om det her kunne være en måde at løse problemet på http://www.amazon.co.uk/Bislinks%C2%AE-Ethernet-100Mb-Network-Adapter/dp/B009ABI14M/ref=pd_sim_147_7?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=YTTTV9HKJHF3N83CFSS3 ? Så vil jeg jo i givet fald omgå problemet med, at USB-delen ikke virker på routeren. Det jeg er i tvivl om, er dog om denne løsning kan levere strøm til disken. Redigeret af glaty - 23-December-2016 kl. 14:43 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
|
Den der dims kan ikke bruges til nogetvsom helst. Fordi den har et RJ45 stik i den ene ende og et USB i den anden, gør det ikke at den indeho,der en "computer", der kan læse en USB harddisk og lege mediaserver.
Køb en NAS (mere)..... Klaus |
||
![]() |
||
|
Jeg har vist en netværks harddisk liggende som du kan få for hundrede kr. Det er en 1tb wd book af en eller anden slags. Det er da noget billigere end en nas.
|
||
![]() |
||
|
En netværksharddisk er en NAS.
Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |