|
Støj/knas på stereo setup til TV |
Besvar |
Forfatter | |
Jonesdk90
Bruger Oprettet: 08-Januar-2012 Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-December-2016 kl. 11:41 |
Hej brugere på Recordere,
Jeg har lidt problemer med min NAD stereoforstærker og mine stereohøjtalere. Der er lidt baggrundsstøj/knitren når jeg har det hele tændt. Det hele er sat til mit TV via jackstik fra AUX outputtet fra forstærkeren og har egentligt virket upåklageligt lige indtil jeg for nogle uger siden fik nyt tv. Mit nye TV er et Sony 65XD8505 2016 Android TV. Kan det være det nye tv der skaber problemer? Lydstyrken er skruet ned på forstærkeren og jeg bruger TV fjernbetjeningen til at få lyden op. Nogle ideer? Mvh Jonas |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som udgangspunkt vil det virke ganske godt, gør det samme i forbindelse med en Soundbar. Når det nu er sagt, så kan det sagtens være årsagen til den støj du har, det er er spørgsmål om at få den rigtige balance mellem Output/Input. Så experimenter lidt med hvor meget der er skruet op for de enkelte enheder. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er det for en NAD forstærker du har?
|
|
Jonesdk90
Bruger Oprettet: 08-Januar-2012 Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
|
@Radiomanden
Det vil jeg prøve. Iøvrigt skal det siges at der kun er støj af og til. @PerW Det er en NAD C326BEE |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den har så ikke digitale indgange. Men ifølge manualen til dit TV skal du ind i menuen på TV'en og angive om audio out er til forstærker eller høretelefoner. Har du gjort dette? Det kan også være fejl i dit kabel/at det ikke er skærmet godt nok |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hovedtelefon udgangen er alt for kraftig til linje signal ind på forstærkeren. Det er helt sikkert her problemet ligger.
Hvis du kan ændre signalet ud af hovedtelefonudgangen til et line signal via en menu, løser det problemet. Gør som PerW skriver. Redigeret af Mufti - 31-December-2016 kl. 08:13 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |