recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W DM686 eller CM1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W DM686 eller CM1

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dare_Devil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Juni-2012
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dare_Devil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: B&W DM686 eller CM1
    Sendt: 10-Januar-2017 kl. 18:18
Jeg kigger på nye højttalere og jeg overvejer enten DM686 eller CM1. Jeg er klar over, at CM1 er bedre, men jeg er lidt i tvivl om min forstærker, en Sony STR-DN1070, kan trække dem. Er det andet at gøre end at prøve ad? LOL

I begge tilfælde kan der spares en del ved at købe brugt, især hvis jeg vælger den ældre S1 version fremfor den nye S2. Er der nogen, der kender forkskellen? Hvis S1 er OK kan jeg jo lige så godt spare lidt Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 18:35
En speciel grund til at det skal være B&W modeller?

Det jeg mener er at du vælger højttalere der notorisk er svære at drive og selv stiller spørgsmål ved om din forstærker er kraftig nok.
Der findes masser af andre højttalere med samme potentiale, som ikke kræver så meget af forstærkeren og som ender ud med at lyde bedre, fordi de ikke tvinger forstærkeren i knæ.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dare_Devil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 20:08
Jeg var i hifi-klubben idag, hvor jeg hørte CM1erne op imod Dali Zensor, Opticon og Menuet. I alle tilfælde gav CM1eren en langt mere luftig og velopløst lyd. Det var derfor, jeg tænkte at det skulle være B&W, men det er ikke skåret i sten :)
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 23:35
Prøv evt et sæt Dali Mentor 2, hvis du kan finde dem brugt.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 12:15
Jeg kan godt lide monitor audio, ligesom jeg selv har et sæt Buchardt audio s200 som jeg er rigtig glade for. De udspiller mine b&w cm1 med længder. Der er vist et sæt til salg på den blå avis.

Du kan med fordel lytte flere steder end hi-fi klubben, selvom de bestem også har fine højttalere.
Til top
haddi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-November-2011
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér haddi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 13:46
Jeg har sprint nye B&W 686 s2 til salg for 3000 kr. Har kun været pakket ud af kassen til at prøve i 5 timer tops.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dare_Devil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 17:21
#haddi - tak for buddet. Hvad er grunden til salg?
Til top
haddi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-November-2011
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér haddi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 20:58
Vandt dem i hifiklubbens julekalender. Har bare ikke bruge for dem. Synes dog at de er fantastiske højtalere i forhold til størrelse.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dare_Devil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 21:21
Ah, okay. Lækkert :). Der er dog et sæt til salg på hol til 1800, så umiddelbart er de mere interessante, men mindre du er villig til at sænke prisen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu