|
iPhone 4 Powerknap (den øverst) |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |
Dennis_m ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Status: Offline Point: 73 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hov fejl
Redigeret af Dennis_m - 03-April-2013 kl. 19:09 |
|
![]() |
|
Casper ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
Jeg har i dag modtaget mail fra Telecare, som pga. skaden(erne) ikke er omfattet af garantien.
Det samlede beløb for rep., nye reservedele m.m. løber op i 2400 penge. "Der ydes kun 24 mdr garanti på mobiltelefoner hos Telia. Tilbud på ny enhed." - står der i mailen. Det kan jo slet ikke svare sig med en tlf./model fra 2010. Så jeg må nok betale lidt for at få den igen og så se hvor længe jeg kan leve med den, og så se hvornår jeg skal have ny..
|
|
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 8 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
Beklager forstår så ikke din første post. Du skriver telefonen er 1,5 år gammel og at du fik den rep. da den var 1 år. Dvs at telefonen kun er 1/2 år gamle fsv angår reklamation/ garanti. Så skal de rep. uden omkostninger for dig. Hvis de ikke vil det er det en sag du kan gå videre med.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Jeg ved faktisk ikke om den rent juridisk holder vand, men dét der er praksis i branchen er at det kaldes garanti når de 6 måneders formodningsregel udviddes til 24 måneder. Det gør så godt som alle forhandlere, hvadenten de kalder det garanti eller ej, om ikke andet så fordi det rent faktisk ikke gør en brille forskel alligevel, når vi taler om forbrugerelektronik. Forbrugerelektronik har per definition en forventet levetid på mere end 2 år, derfor kommer formodningsreglen slet ikke i spil. Varen skal holde til normal brug i 2 år, basta. Med dét in mente, så synes jeg ikke der er noget forkert i at stå i butikken og kalde det 2 års garanti. Dét jeg derimod finder noget forkert i, er at sælgerne i bred udstrækning alligevel udnytter kundernes usikkerhed mht. forskellen på 6 måneders formodningsregel kontra 24 måneders reklamationsret, når tillægsforsikringen skal sælges.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Du har ifølge lovgivningen 24 måneders ny reklamationsret når du får en ombytter. Telebranchen forsøger dog generelt at sætte sig imod de regler, så du får det næppe igennem uden om forbrugerklagenævnet. Hvis du har en kvittering på ombytningen, vil jeg dog påstå at du har en klokkeklar vindersag (forudsat at det ikke er en fejl der er opstået pga udefrakommende skade selvfølgelig).
|
|
![]() |
|
Hi Fi Dwarf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juli-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 445 |
Hvis den blev ombyttet sidst den var til rep. har du 24 mdr. reklamation igen.
Hvis den derimod blev repareret sidst den var inde er det kun den reparation du har 24 mdr. på (altså hvis den samme fejl skulle opstå igen) De kan ikke frasige sig de nye 24 mdr. på telefonen de er ufravigelige. Men hvis der er tegn på stød og slag på telefonen kan det være grunden til afvisning, da værkstedet reelt ikke kan forholde sig til andet end hvordan telefonen ser ud på indleveringstidspunktet. De 2400,- (om end lidt i overkanten) er for en ombytningsenhed. Altså ikke en rep. af din gamle telefon. man reparerer ikke powerknappen men ombytter hele enheden. -Og nej jeg arbejder IKKE for Telecare. ![]() +1 til Ottos indlæg -> Kunden SKAL have sine 24 mdr. reklamation efter en ombytning. Med mindre det drejer sig om en udefrakommende skade, så kan man risikere at den kan afvises. Producenten eller forhandleren kan jo ikke stilles til ansvar for at en kunde var mishandlet eller tabt sin telefon. Redigeret af Hi Fi Dwarf - 12-April-2013 kl. 23:38 |
|
![]() |
|
Casper ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
Lige en update:
Jeg tjekke igår statusen igen, og der står så: Venter på SWAP-enhed - ej garanti. Jeg skriver så til kundeservice, for at få en forklaring. En flink kundeservicemedarbejder svarer så, at de hos Telecare har begået en fejl og der nu er en ny (og gratis for mig) iPhone på vej til mig.!
![]() Redigeret af Casper - 13-April-2013 kl. 12:06 |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Super! Det kan altid betale sig at stille spørgsmål ;-)
|
|
![]() |
|
Haha ja, jeg må indrømme jeg havde lidt opgivet, når jeg havde takket nej til tilbudet om at købe ny.
Men lækker start på en fredag fyraften!!
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |