recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra TVBoks til TV-kort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFra TVBoks til TV-kort

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ilder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Marts-2009
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Fra TVBoks til TV-kort
    Sendt: 03-Juli-2011 kl. 10:49

Jeg har lige fået TV fra Waoo.  

Er der nogen der ved, om jeg kan sende signal fra tv-boksen (motorola VIP1903) til et tv-kort i computeren (Jeg er godt klar over, at jeg skal skifte kanaler via tv-boksen)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2011 kl. 12:32

Det kan jo f.eks gøres via et AV Out på modtageren.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2011 kl. 12:40

Afhængigt af din udbyder, kan du evt. få kanalerne leveret som DVB-C(jeg har fiber fra galten elværk, som også er med i WAOO, og her tilbydes DVB-C hvis man har abonnement til hele huset), og dermed hente dem ind i pc'en uden om boksen.

På denne måde styrer du 100% på pc'en hvad der skal ske med signalet : se live tv, timeshifte, eller optage. Med flere tv kort kan du så optage flere kanaler samtidig.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
ilder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2011 kl. 13:01
Nu har jeg endelig fået lidt tid til at lege med det.

Jeg har en Hauppauge kort HVR 4000 med DVB-T input, DVB-S input og S-Video/Composite.
Min box fra Waoo er en Airties 7120 med Scart og HDMI udgange (på produktets hjemmeside skriver de, at der også er coax, men ikke på den box jeg har.)

Jeg har forbundet de to enheder med en scartconverter fra Air-boxen via et s-video kabel over i s-video indgangen på tv-kortet. Jeg får billede på, men det er sort/hvid.

Er der muligt at få et billede over i farver? Og er det nogen der evt. ved hvordan?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2011 kl. 13:13

Det er så ikke sikkert at det er S-Video, men Composite. Hvad har du stillet din modtaget til at Outputte.? Det kunne også tænkes, at der kun kan vælges imellem RGB og Composite.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ilder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2011 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er så ikke sikkert at det er S-Video, men Composite. Hvad har du stillet din modtaget til at Outputte.? Det kunne også tænkes, at der kun kan vælges imellem RGB og Composite.

Umiddelbart har jeg ikke mulighed for at vælge output på modtagerboksen. Min tuner viser blå skærm hvis jeg ændrer modtagelsen til composite.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2011 kl. 13:33

Du bruger vel en Composite (RCA) forbindelse i den indstilling, og ikke S-Video. 
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2011 kl. 13:53
ilder: det er nu et sørgeligt setup du er ude i der.

Har du slet ikke mulighed for at modtage kanalerne på andre måder end gennem tvboksen ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Anders_itu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2007
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2011 kl. 16:29
Det kan være du skal bruge et colour fix kabel. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu