recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WebTV uden bingding til bredbånd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWebTV uden bingding til bredbånd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Emne: WebTV uden bingding til bredbånd
    Sendt: 15-December-2011 kl. 10:18

Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Mig bekendt, kan man ikke få web-tv uden at have samme udbyder på internet og tv!

Det er ikke nyt - jeg mener blot at det er en begrænsning, der ikke er relevant - det burde, efter min mening, ikke være sådan. Når man har betalt for at se kanalerne og betalt for en fremføringsvej, så er det en begrænsning at kræve at man skal levere begge dele for at få web-tv!

Det skyldes at vi endnu ikke ikke nået til personlige TV-abonnementer.

Det betyder at der skal betales abonnement derhjemme, i sommerhuset, i firmaet eller på farten.

Så betingelserne lige nu, for at se WebTV uden et ekstra abonnement, er at alle TV-signalerne leveres igennem samme kabel.

Kun på den måde kan YouSee og Stofa levere TV-signalerne, uden selv at skulle betale for dem to gange overfor TV-stationerne.

En eller anden dag ude i fremtiden opfinder man nok noget der kan knytte husstandens personer sammen med forskellige abonnementer til indhold (TV, film og musik) så man kan nøjes med et abonnement til hele husstanden uanset om det er YouSee, Netflix, Spotify eller andet.

Men det vil nok kræve en eller anden form for unik ID på nettet, så man ikke færdes anonymt men er logget på nettet med en centralt registreret personlig ID.

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 20:09
Tak for svaret - og en god ide med en anden tråd.
Tog bare muligheden, nu YouSee var med.
Som det er nu kunne man vel godt tage det hele på en laptop og så klare sig med et abonnement.
Jeg ser det som et husstandsabonnement; men det er måske blot fordi tv hidtil har været bundet til den faste adresse!
Når licensen hænger på modtage apparatet, skulle jeg så betale når jeg tager min laptop med ud af huset, den kan jo stadig potentielt vise tv?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Når licensen hænger på modtage apparatet, skulle jeg så betale når jeg tager min laptop med ud af huset, den kan jo stadig potentielt vise tv?

De licensfinansierede kanaler har web-TV på dr.dk/nu, og det kan du se overalt i Danmark.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu