recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee: mistet adgang til kodede kanaler DVBViewer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee: mistet adgang til kodede kanaler DVBViewer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stenovitz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stenovitz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee: mistet adgang til kodede kanaler DVBViewer
    Sendt: 23-Marts-2014 kl. 16:11
Hej

Jeg har med stor succes kørt YouSee optagelser på PC med coax-kabel over mit Terratec Cinergy C PCI HD Ci og med DVBViewer som software.

"Pludselig" er flere af mine kodede (ekstra-)kanaler ikke længere tilgængelige i DVBViewer, herunder

- EurosportHD
- TV3+HD

Dvs. kanalerne kan ses i oversigten, men der er ikke adgang til dem, DVBViewer prompter følgende besked, når jeg forsøger at skifte til ovenstående kanaler:

Viaccess Conditional Access
Promt Message
(1) You do not have the rights to 
(2) access the audio.

Mens andre kodede kanaler
- MotorsTV
- 3Sport2 HD
fint kører.

Det første, jeg greb fat i, var en fuld re-scanning af TV-kanaler på DVBViewer. Uden virkning.
I desperation har jeg derefter afinstalleret DVBViewer og afinstalleret driver til DVB-C kortet, fjernet dette, installeret hele molevitten igen. Også uden virkning Cry
I tilgift har jeg byttet rundt på YouSee hovedkortet (som bruges til YouSee-boksen) og tvillingekortet (til Ci-indgangen på mit DVB-C-kort til den stationære PC).
Men helt uden effekt, billedet er stadig som ovenstående, at nogle af mine dekodede kanaler virker, mens adgangen til andre af mine dekodede signaler er holdt op med at virke Cry

Jeg har netop kontaktet YouSee-supporten, der informerer, at ovenstående 2 kanaler ikke har skiftet frekvens for nyligt.

Det skal helst virke snarest muligt, før katastrofen indtræder Nuke

Er der nogen her, der har et virkelig godt bud? Evt. på et andet stykke software? De 2 kanalerne ER der jo tilsyneladende adgang til, i hvert fald fra YouSee boksen...

Redigeret af stenovitz - 23-Marts-2014 kl. 16:18
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stenovitz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 16:30
Jeg har nu også forsøgt at skifte kabler samt ændre på den fysiske opsætning i så fald at EurosportHD, TV3+HD og 6'erenHD (som er den 3. af mine ekstrakanaler som jeg pludselig ikke har access til) skulle have større krav til co-ax kvaliteten.

Men stadig no-go.

Jeg kan tilføje, at jeg siden forrige weekend, hvor jeg sidst benyttede kanalerne, har opgraderet DVB Viewer Pro til seneste versionsnummer (V5.2.9.0), jeg husker ikke hvilken version, jeg havde før opgraderingen, den har jeg haft liggende længe og undladt et par versionsopdateringer.

Slet ingen hjælp?

Jeg har i mellemtiden i desperation forsøgt med Terratecs egen Home Cinema. Jeg har søgt i hele frekvensspektret med 

Symbolfrekvens = 6875 KSps
Modulationstype = Qam64

Jeg har søgt bredt i spektret 50500 Khz - 858000 Khz, men uden at finde så meget, som én eneste kanal Ermm

Any help?

Redigeret af stenovitz - 24-Marts-2014 kl. 16:30
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5311
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af stenovitz stenovitz skrev:

I tilgift har jeg byttet rundt på YouSee hovedkortet (som bruges til YouSee-boksen) og tvillingekortet (til Ci-indgangen på mit DVB-C-kort til den stationære PC).
Men helt uden effekt, billedet er stadig som ovenstående, at nogle af mine dekodede kanaler virker, mens adgangen til andre af mine dekodede signaler er holdt op med at virke Cry
Kan du modtage alle de kodede kanaler på TV?

Mvh. JørgenT
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stenovitz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Kan du modtage alle de kodede kanaler på TV?

Mvh. JørgenT

Ja, jeg kan modtage alle de kodede kanaler via Yousee boxen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu