|
Clint, BlueTinum DVB-C mv. ringe signal/pixelering |
Besvar |
Forfatter | |
Warren
Guld medlem Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 783 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 21:34 |
Vil rigtig gerne høre om nogen har haft problemer med for lav signalstyrke (60-80%) og pixelering af billedet.
Jeg har hjulpet mine forældre med en Clint DC1, som har dette problem. Idet apparaterne ligner meget hinanden vil jeg også gerne høre fra jer med lignende billige DVB-C tunere. Ved pixelering: Hvad var årsagen / hvordan blev det løst ? Vil også gerne høre om nogen har en 2,5" USB harddisk tilsluttet UDEN mulighed for extern strøm ud over USB-stikket. -Har I haft problemer med optagelser? Har I prøvet med et dual USB kabel? Har det hjulpet?
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
Pixelering skyldes for svagt eller for dårligt signal. Du kan roligt regne med at det ikke er boksen der er problemet. Brug kun kvalitetskabler, stik og dåser.
De fleste 2½ tommer harddiske kører problemfrit med boksen uden separat strømforsyning, men der kan være enkelte harddiske der kræver så meget strøm at det bare ikke virker. Jeg har selv to Samsung og en Seagate harddisk som alle virker uden problemer og uden USB Y-kabel.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Warren
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Flemming. Hvis vi tester med antennekablet direkte i TV (nyt Panasonic 42ST60y) er der ingen pixeleringer (og signalkvaliteten er 96-100% - jeg ved godt, at forskellige producenter kan have forskellig indikator). Desværre kan TV'et ikke optage på USB, hvorfor Clint boksen er valgt.
Hvad tror du nu efter denne info ? (kabel og stik er af bedste kvalitet - udskiftet i forsøg).
Redigeret af Warren - 28-Oktober-2013 kl. 17:36 |
|
Warren
Funktioner
Tak(0)
|
Nogen bud? I morgen skal jeg teste. Prøver boksen på andet TV/kabel i huset og prøver også med en blue tinum 110 dvb-c.
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tja, din boks kan naturligvis være defekt. Det er ihvertfald ikke en generel fejl ved denne model.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Warren
Funktioner
Tak(0)
|
OPDATERING
Energi midt fiber haves. Kraftigt kvalitets antenne kabel på (*nu 10m frem for før 50m) er anvendt til test mellem den hvide væg boks og Clint DVB-C boks. (TV er P42ST60y). *F-connector i begge ender. *Signalkvalitet står typisk på 77% (74-80%). Jeg forstår ikke, hvorfor det er så svagt?? Mine forældre har også en Airties boks som kører via ethernetkabel fra Energi Midt - og her er der ingen problemer (det er jo ikke følsomt på samme måde og der er vel en grund til at de anvender denne måde som primær). Grunden til de flere DVB-C bokse er at Clint boksen har til formål at få en 2TB hdd tilsluttet som optager. (boksen i Airties er lille og allerede fyldt op). *Især DR 1 HD pixelerer ofte. Det kan være flere gange hvert minut eller i hvert fald inden for 10 min. Det nye er at jeg nu har testet med en Blue Tinum DVB-C 110 boks. Dette gav inden ændring. Jeg har også prøvet BT boksen på andet TV i husstanden og det gav heller ikke nogen ændring. Alt unødvendigt som Airties boks og vhs/dvd-recorder LG kombi maskine er taget fra. Sættes kraftigt antenne kabel på 10m direkte fra vægboks til TV'et Panasonic P42ST60y så ser der ikke ud til at være problemer overhovedet med pixelering. TV'et måler viser 96-100% i signalkvalitet (men kan jo ikke direkte sammenlignes med clint/BT's signal på 77%) Jeg prøver at ringe til Energi Midt i morgen. Signalet må enten være for svagt eller for stærkt. (jeg har testet BT boksen i min egen lejlighed og der var signalstyrken 90-92% - på et yousee kabel tv signal). Så vidt jeg har fået at vide er der indbygget en antenneforstærker i den store hvide væg boks fra Energi Midt.
|
|
kcaroe
Bruger Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Funktioner
Tak(0)
|
Yousee er ikke sammenlignelig, da yousee kører qam64 og EnergiMidt formentlig qam256. Dit signal er sikkert for stærkt med 10 m og for svagt med 50 m. 80-82 svarer næsten til 100 pct. signal. Check om der er forskel på kanaler.
qam256 kræver HF-tæt installation overalt! Det gælder i hvert fald på DVB-T-frekvenser i området. |
|
Infinity
Guld medlem Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Funktioner
Tak(0)
|
10 meter kabel er altså bare for meget!
Først skriver du 60-80% med 50 meter kabel (Vildt langt, skal det nå 3 gange rundt om huset?) og nu 77% med 10 m kabel. Lav en prøve opstilling med max 2 meter kabel og se om boxen yder bedre der. Ellers vil jeg men der er noget galt med F-connector stikkene, fx havde jeg problemer med stikket på min BT box ikke havde god forbindelse. Men det kan heller ikke udelukkes at boxen er defekt, det er bare meget lidt sandsynligt. |
|
mvh Infinity
|
|
Infinity
Guld medlem Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Funktioner
Tak(0)
|
Benytter i øvrigt en WD 2½" disk 500 GB USB2 uden strømforsyning, og det virker perfekt.
|
|
mvh Infinity
|
|
Warren
Funktioner
Tak(0)
|
Signalet var for stærkt. Det er svært at ramme, men de fleste kanaler ligger nu mellem 80-100% målt direkte i TV'et.
Clint'en kommer ikke højere end ca. 80%. Nogle kanaler har kun en signalstyrke på 5-10% og har fejlrate-udslag. Flere som ligger på samme frekvens - så måske vægboksen fejler noget.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |