recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD udgivelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD udgivelser

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD udgivelser
    Sendt: 14-December-2007 kl. 18:01
At det stadig er en hindring, at det kun er få udgivelser af danske tv-produktioner der er udkommet på DVD, hvor nogle tidligere har været ude på VHS, er lidt forundrende. Eftersom udenlandske tv-produktioner udkommer i et væld.
Det må da være en idé at få noget af det glemte ud på DVD, i stedet for at det skal ligge gemt hen på hylder hos DR og tildels TV2?     
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 19:32
For at udvide indlægget, hvem husker serier som:
Een gang strømer
Strisser på Samsø

Og de lidt ældre:
Fiskerne

Listen kan sikkert udvides, blot for at tilføje jo flere der presser på så må der jo komme mere ud på DVD.
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 15:46
Jeg mener, at så meget som muligt bør udgives på DVD til fremtidig interesse.
DR har en anden opfattelse, idet de svarer med henvisning til begrænsning af rettigheder,
og kun at udgive det der har nutid interesse.

Det kan undre, det kan være så problematisk med at udgive på DVD, eftersom andre kan?

Spørgsmålet om rettigheder bør kunne løses og være interessant for et nutidig publikum at se klassikere på DVD - eventuelt med begrænset udgivelse på nogle.
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 15:52
Selvom der nok af nogle, som ikke levner meget plads i forums til tv-serier på DVD, mener jeg stadig, der må nogle som deler interessen og kan tilføje noget til nævnte indlæg?
Til top
Claus O. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 18:14

En Gang Strømer lider sandsynligvis af de "sædvanlige problemer", der rammer mange af DR's TV-serier. De har svært ved at få rettighederne til seriernes musik, og med mindre de forventer et godt salg, så bliver det simpelthen for dyrt at udsende de serier på DVD. Der findes faktisk en tråd om serien her.

Mht. Strisser på Samsø så har TV2 altid været lidt mere sløve end DR til at udsende på DVD. Jeg tror ikke på, at vi nogensinde får den på DVD.

Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2008 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Claus O. Claus O. skrev:

En Gang Strømer lider sandsynligvis af de "sædvanlige problemer", der rammer mange af DR's TV-serier. De har svært ved at få rettighederne til seriernes musik, og med mindre de forventer et godt salg, så bliver det simpelthen for dyrt at udsende de serier på DVD. Der findes faktisk en tråd om serien her.

Mht. Strisser på Samsø så har TV2 altid været lidt mere sløve end DR til at udsende på DVD. Jeg tror ikke på, at vi nogensinde får den på DVD.

Interessant link til den hjemmeside
- troede faktisk det kun var Danskefilm.dk, som har chatroom om den slags.
Danskefilm.dk er meget svært at blive medlem af, om det har noget med mit pc system at gøre, ved jeg ikke.
Men den nævnte side ser også bedre ud.

Men med udgangspunkt i det nævnte link, er det utroligt at skuespillere skulle være interesseret i at blokere for at få deres bedrifter i tv-serier ud til et større publikum?

Med hensyn til Strisser på Samsø står det vist lidt i det uvisse.
TV2 skyder spørgsmålet over til EMI, som vist stod for en VHS udgave i sin tid.
EMI skyder spørgsmålet tilbage til TV2, da de var producent af serien.    

Redigeret af T-teknik - 30-Januar-2008 kl. 09:37
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu