recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Signal på Scart gir problemer med Logitec
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSignal på Scart gir problemer med Logitec

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Emne: Signal på Scart gir problemer med Logitec
    Sendt: 04-Januar-2007 kl. 22:21

Jeg er den glade ejer af en Logitech 885. Jeg har købt en Segem 60 og det virker sådan set også fint nok, men jeg kunne godt tænke mig at den altid skulle stå tændt. Mit TV er ikke ligefrem nogen sprinter til at tænde og med yderligere ventetid på Segem60 er vi vel oppe på 15 20 sek. Problemet er bare at hvis jeg jeg koder Segem60 til altid at være tændt går det galt. Når jeg tænder for aktiviten skifter mit tv automatisk over på AV når der registerere et signal på scart, så kommer fjernbetjeningen og skifter til AV og jeg ender med at stå på TV'ets egen tuner.

Kan man fjerne forbindelsen på en leder i scartkablet, så tv'et ikke får det signal, der får det til at skifte? Det ville løse problemet.

Har tænkt på at denne aktivitet bare ikke skal skifte til AV, men så vil det jo gå galt igen når jeg f.eks skifter til DVD.

m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 00:33

Jeg ved ikke om det vil løse dit problem, men har du prøvet at klikke på Problemløsning under Komponenter i konfigurations programmet ? Der findes et valg der hedder "Nogle af eller alle indgangene på Tv skiftes automatisk (fx fra scartkabler, som er almindelige i Europa)."

Alternativt prøv at ringe til support.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 16:44

Jeg har nu efter lidt skriven frem og tilbage med Logitech fået den besked at det nemmeste er at fjerne ben8 i scart stikket. Det er åbenbart herfra siganlet kommer.

Her er oversigt over benene hvis andre skulle være interesseret.

http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engine ering/SCART.html

Redigeret af jens0804 - 31-Januar-2007 kl. 16:50
m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
Til top
llr dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2004
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 16:50

Det kan du finde her. Ved ikke med andre konsekvenser, men jeg TROR det også går ud over det signal der skifter mellem 4:3 og 16:9.

Redigeret af llr dk - 31-Januar-2007 kl. 16:52
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af llr dk llr dk skrev:

Det kan du finde her. Ved ikke med andre konsekvenser, men jeg TROR det også går ud over det signal der skifter mellem 4:3 og 16:9.

Jeg har nu prøvet at fjerne forbindelsen på ben 8 og det virker som håbet, det har ingen indflydelse på skift mellem 4:3 og 16:9, der kommer fortsat "Wide" signal.

RETTELSE
Nu forstår jeg ingenting.. Jeg startede med at kappe ben 8 på min scart forbindelse mellem Sagem og TV her virker det perfekt også som sagt med skift mellem 4:3 og 16:9
Jeg har forsøgt det samme med det scartkabel der forbinder min Digiality 302 med TV og så virker skift til Wide ikke mere med denne modtager. Er der nogen der kan forklare det?

Redigeret af jens0804 - 31-Januar-2007 kl. 17:29
m.v.h Jens Christensen

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu