Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kukstern
Bruger
Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
|
Emne: IPTV ustabilt når PC2 på lan slukkes Sendt: 02-August-2011 kl. 22:45 |
Hej
Jeg har en lille Asus Eeebox til at køre mit mediacenter med IPTV, og så har jeg min almindelig PC kørende på samme lan. Når jeg lukker min PC ned begynder kanalerne at flimre i mediacenteret, hvis jeg så trækker netkablet ud af PC, så kører det fint igen. Eller hvis jeg tænder PC'en og den står klar til login, ja så virker det også igen. Jeg kan se det ikke er alle kanaler der flimre, nogle ser ud til at køre fint nok. TV2 kan i hvert fald slet ikke køre. Hvad kan det lige være?
/K.
|
|
ridderdk
Guld medlem
Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
|
Sendt: 03-August-2011 kl. 00:26 |
Spændende problem der! Hvilken IPTV løsning kører du med?
|
|
kukstern
Bruger
|
Sendt: 03-August-2011 kl. 06:37 |
Det er fra profiber. Min router er en wndr3700 med dd-wrt
|
|
pfugl
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
|
Sendt: 03-August-2011 kl. 08:02 |
Mener problemet har været oppe tidligere, og at det skyldtes at wol (wake on lan) var slået til på PC'en. Nogle netkort har åbentbart problemer med at de udsender støj når der er i wol mode.
|
/Peter
|
|
kukstern
Bruger
|
Sendt: 03-August-2011 kl. 20:55 |
Jeg har slået alt wake on lan fra, men har lige bestilt et nyt netkort som jeg vil prøve med. Det andet er onboard. Jeg kan bare ikke forstå at wol kan støje så meget på netværket?
/K
|
|
pfugl
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
|
Sendt: 04-August-2011 kl. 07:45 |
Fandt lige den gamle tråd som du jo selv havde started og lukket med at problemet forsvandt når du deaktiverede wol på routeren. Hvad er nyt siden? Netkortet på pc'en står jo med strøm på selvom pc'en er slukket, så hvis der er en fejl på kortet, kan man da godt forestille sig at der kan sendes støj ud på nettet.
|
/Peter
|
|