nyng32 skrev:
ja har nemlig også hørt meget dårligt om dem!.Det jeg mener med at overholde det de lover er at der står at nogen steder kan man miste ned til 20 % og længere fremme skriver de at hvis man ser streamer tv vil man miste 6 m/bit sååååå man skal ihvertfald ha 20 m/bit.Har fullrate nu og har lige læst at inden længe vil de komme med tv også så tror jeg venter for de levere det de skriver "Thats It" |
Jeg hiver lige fat i denne tråd.
Jeg har Telia TV og 10 Mbit internet, så jeg kan da dele lidt erfaringer.
Ja, det er korrekt at man teknisk set mister op til 20% af farten - dvs. at man kun skal forvente 16 mbit på en 20 mbit ADSL forbindelse. Det er noget teknisk med den måde man overfører data, så det kan man ikke give Telia skylden for - giv nørderne som opfandt TCP-IP skyldende for det... Det sker også med TDC-TV og andre IP-TV produkter som kører over ADSL.
Når det er sagt så deler Telia TV båndbredde med selve internet forbindelsen. Dvs. når TV boksen er tændt så tager den en del af båndbredden.
Som sagt har jeg en 10 mbit forbindelse. Når jeg tester på speedtest.net og TV-boksen er slukket så kan jeg hente med 8,7 mbit. Når jeg tænder for Telia boksen og ser TV2 NEWS så ryger hastigheden ned på 6,8 mbit. Skifter jeg over på DR HD så ryger hastigheden ned på 6,5 mbit.
Hvis Full-rate på et tidspunkt lancerer et IP-TV produkt, så kommer det til at virke på samme måde som Telia TV.