recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TELIA Bredbånds TV ????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTELIA Bredbånds TV ????

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nyng32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Emne: TELIA Bredbånds TV ????
    Sendt: 15-Februar-2011 kl. 12:41
Nogen der har prøvet eller har Telias nye tilbud : 20 m/bit og 19 kanaler for 329 kr om Mdr.Det lyder jo godt men kan de nu overholde det?.Telia ligger jo i bunden med kundeservice så ved sgu ikke rigtigt så håber at høre fra nogen der har det ;-)

Mvh Tomas
APPLE SUCKS...........

Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2011 kl. 14:01
Jeg ville personligt holde mig langt væk fra Telia - jeg har tidligere fået regninger fra dem hvor jeg aldrig havde været kunde. De havde slået mine oplysninger op i telefonbogen og sat min adresse på en anden navnebror (da de ikke kunne finde ham). 

De sendte mig rykkere og til sidst inkasso meddelelser, hver gang efterfulgt af en undskyldning og en sludder for en sladder. Til sidst gad jeg ikke mere og jeg truede dem via advokat med politianmeldelse for identitetsforfalskning. Jeg fik en skriftelig erklæring fra dem, og har gud ske lov ikke hørt fra dem siden.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2011 kl. 14:02
Hvad mener du om de kan overholde tingene? Om de kan levere 20mb? Hastigheden afhænger af afstanden til centralen, kvaliteten af kobberet/kablerne osv, hvis man prøver på at presse hastigheden længere op end kablerne kan klare så vil din forbindelse blive ekstremt ustabil.
Til top
nyng32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2011
Sted: Danmark
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2011 kl. 14:23
ja har nemlig også hørt meget dårligt om dem!.Det jeg mener med at overholde det de lover er at der står at nogen steder kan man miste ned til 20 % og længere fremme skriver de at hvis man ser streamer tv vil man miste 6 m/bit sååååå man skal ihvertfald ha 20 m/bit.Har fullrate nu og har lige læst at inden længe vil de komme med tv også så tror jeg venter for de levere det de skriver "Thats It" Thumbs Up
APPLE SUCKS...........

Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2011 kl. 08:32
- Vil man have noget der virker max så skal man have fibernet (dog med undtagelse hvis man bor i det tidl. DONG fibernetområde, der vil jeg fraråde det) men de steder hvor man kan få "en rigtig fiberforbindelse" (læs: ikke noget med kobberkabler) der vil jeg absolut anbefale det.
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af nyng32 nyng32 skrev:

ja har nemlig også hørt meget dårligt om dem!.Det jeg mener med at overholde det de lover er at der står at nogen steder kan man miste ned til 20 % og længere fremme skriver de at hvis man ser streamer tv vil man miste 6 m/bit sååååå man skal ihvertfald ha 20 m/bit.Har fullrate nu og har lige læst at inden længe vil de komme med tv også så tror jeg venter for de levere det de skriver "Thats It" Thumbs Up

Jeg hiver lige fat i denne tråd.

Jeg har Telia TV og 10 Mbit internet, så jeg kan da dele lidt erfaringer.
Ja, det er korrekt at man teknisk set mister op til 20% af farten - dvs. at man kun skal forvente 16 mbit på en 20 mbit ADSL forbindelse. Det er noget teknisk med den måde man overfører data, så det kan man ikke give Telia skylden for - giv nørderne som opfandt TCP-IP skyldende for det... Det sker også med TDC-TV og andre IP-TV produkter som kører over ADSL.

Når det er sagt så deler Telia TV båndbredde med selve internet forbindelsen. Dvs. når TV boksen er tændt så tager den en del af båndbredden.

Som sagt har jeg en 10 mbit forbindelse. Når jeg tester på speedtest.net og TV-boksen er slukket så kan jeg hente med 8,7 mbit. Når jeg tænder for Telia boksen og ser TV2 NEWS så ryger hastigheden ned på 6,8 mbit. Skifter jeg over på DR HD så ryger hastigheden ned på 6,5 mbit.

Hvis Full-rate på et tidspunkt lancerer et IP-TV produkt, så kommer det til at virke på samme måde som Telia TV.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu