recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee med pixeleringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee med pixeleringer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee med pixeleringer
    Sendt: 22-Januar-2014 kl. 16:41
Hejsa.
Jeg har indtil for 3 dage siden have et godt signal fra Yousee, men pludselig oplever jeg betydelige pixeleringer på en del kanaler.
Pixeleringerne er ekstra kraftige når jeg se TV gennem Samsung 3126-boksen.
Jeg lavede et signaltjek på boksen, hvor den kvitterer med "Dit TV-signal er meget fejlbehæftet og det er stærkt".
Når jeg fx står på kanal 18 (BBC-E) og tjekker signalstyrken, så siger den 71 db, BER skifter hele tiden mellem 1.25 og 2.08.

Yousee mener at jeg skal tjekke mine kabler mm.

Jeg har et IHC-anlæg og dermed en IHC-antenneforstærker.
Kunne løsningen være, at jeg dæmper signalet, og er der nogen, der ved, hvad signalstyrken skal være samt værdierne på BER?
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 16:58

BER skal være 0. Så start med at justere på signalet og se om det hjælper.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 17:42
Hej Radiomanden.

Tak for info. Jeg dæmpede signalet indtil BER er 0. Jeg har tjekket forskellige kanaler, og det ud til at være OK nu.
Det samme når jeg laver testen på boksen, så kvitterer boksen med flueben ved signalet.

Mvh Jørn
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 18:40

Lige som svage signaler ikke er godt, så er det heller ikke god når de er for kraftige, derved overstyres de.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 18:57
Men lidt underligt, at signalet pludseligt er for kraftigt. Det havde jo fungeret perfekt i nogen år, og for 2-3 dage siden kom pixeleringerne.

Så jeg gætter på, at indgangssignalet er blevet kraftigere, eller at der sket noget i antenneforstærkeren.
iPhone 13, OS 15.3
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu