|
Yousee med pixeleringer |
Besvar |
Forfatter | |
jjdk
Guld medlem Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Januar-2014 kl. 16:41 |
Hejsa.
Jeg har indtil for 3 dage siden have et godt signal fra Yousee, men pludselig oplever jeg betydelige pixeleringer på en del kanaler. Pixeleringerne er ekstra kraftige når jeg se TV gennem Samsung 3126-boksen. Jeg lavede et signaltjek på boksen, hvor den kvitterer med "Dit TV-signal er meget fejlbehæftet og det er stærkt". Når jeg fx står på kanal 18 (BBC-E) og tjekker signalstyrken, så siger den 71 db, BER skifter hele tiden mellem 1.25 og 2.08. Yousee mener at jeg skal tjekke mine kabler mm. Jeg har et IHC-anlæg og dermed en IHC-antenneforstærker. Kunne løsningen være, at jeg dæmper signalet, og er der nogen, der ved, hvad signalstyrken skal være samt værdierne på BER? |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
BER skal være 0. Så start med at justere på signalet og se om det hjælper.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
jjdk
Guld medlem Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Radiomanden.
Tak for info. Jeg dæmpede signalet indtil BER er 0. Jeg har tjekket forskellige kanaler, og det ud til at være OK nu. Det samme når jeg laver testen på boksen, så kvitterer boksen med flueben ved signalet. Mvh Jørn |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lige som svage signaler ikke er godt, så er det heller ikke god når de er for kraftige, derved overstyres de. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
jjdk
Funktioner
Tak(0)
|
Men lidt underligt, at signalet pludseligt er for kraftigt. Det havde jo fungeret perfekt i nogen år, og for 2-3 dage siden kom pixeleringerne.
Så jeg gætter på, at indgangssignalet er blevet kraftigere, eller at der sket noget i antenneforstærkeren. |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |