|
Minimum signalstyrke leveret af YouSee? |
Besvar |
Forfatter | |
mureren
Guld medlem Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-Marts-2014 kl. 22:08 |
Som overskriften siger, så ville jeg gerne kende den minimums signalstyrke (microvolt pr. m. dB / dBµV/m) som YouSee skal levere i termineringspunktet hos mig.
Jeg har før døjet med signalstyrken, og nu er det galt igen. Jeg har fået målt hele installationen igennem med feltstyrkemåler, så jeg er klar til kamp mod YouSee hvis min lokale antennemand har ret i hans påstand om signalstyrken! (som han desværre ikke lige kunne dokumentere) Jeg er bekendt med YouSee's vage formuleringer der blandt andet kun lover signal nok til 1 tv 10 meter fra termineringspunktet, så jeg skal bruge hårde facts i form af tal (mikrovolt pr. m. dB / dBµV/m), og allerhelst noget på skrift at henvise til, såsom love, regler, bekendtgørelser etc. Redigeret af mureren - 21-Marts-2014 kl. 22:52 |
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
|
mureren
Guld medlem Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nå, det ser ud som om jeg selv fik googlet mig frem til svaret:
63 dBµV/m Fundet i afsnit 4.3 her: http://www.forbrugerelektronik.dk/fileadmin/user_upload/Organisation/Udvalg/AFO_vejledning__KabelTV_husinstallationer__ver._1.1.pdf Og i afsnit 9.1.6 her: http://nilstad.dk/Bibliotek/Root/El-installation/Antennekabling%20YouSee%201.3.1.pdf De ovenstående er vist primært gældende til omkring februar 2011. Her udgav AFO en opdatering til "Vejledende tekniske retningslinjer - Fællesantenneanlæg", hvor grænserne for signalstyrke er sænket, omend det ikke står klart for mig om det er gældende hos slutbrugeren. (BER, MER, SNR er også relevante) Redigeret af mureren - 22-Marts-2014 kl. 08:48 |
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |