|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
matter ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 13:39 |
Hej,
jeg skal have sat et mediacenter op, og det skal sluttes til fladskærm i stuen. Er det muligt at have PC'en på loftet, som er ca. 20-30 meter i kabelafstand fra stuen hvor fladskræmen skal stå? Det er ikke noget problem at trække kabler (behøver altså ikke trådløs). Hvilket måde skal jeg overføre signalet, når det er over så forholdsvis stor en afstand, uden kvaliteten af signalet ryger fløjten? Desuden skal fjernbetjenings signalet også overføres over den samme afstand. Redigeret af matter - 16-Oktober-2006 kl. 13:39 |
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
Der er flere muligheder. Det først du dog lige skal beslutte er om det skal være VGA eller DVI du vil benytte. Ved VGA kan du blot trække et ordentligt VGA-kabel. Et ordentligt tripleskærmet kabel kan du trække op til 40-50 meter uden problemer. Skal du køre digitalt (DVI), er du begrænset til max 4,5 meter via kabel. Alt derover er held. Standarten tillader ikke mere. Du kan dog få DVI-boostere, så du kan køre 20-30 meter. Lange DVI-kabler er dog dyre. Både med VGA og DVI er der så også en extenderløsning. Hvor du trækker et alm UTP-kabel, og så har en transmitter og en resiver i hver sin ende af kablet. Det virker rigtig godt (hvis du vælger et ordentligt produkt. Der er rigtigt meget billigt skrammel på markedet). Personligt bruger jeg en KVM-extender af mærket "Black Box", som så også tager mus og tastatur og stereolyd, så jeg kan side i stuen og surfe/game, selv om PCén står ca 50 meter væk (kabeltræk). Virker helt perfekt. |
|
![]() |
|
matter ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Genialt at man kan nøjes med et UTP kabel imellem, det gør det jo en del nemmere at forbinde skidtet! For jeg frygtede at der ville komme en bunke af diverse kabler, som ikke er så svære at skjule på en pæn måde. Det eneste er så at der kun er stereolyd, så må jeg jo trække lyden seperat (bag,center+sub).
Men genialt koncept må jeg sige. |
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
Jep. Men det bedste er at det rent faktisk virker! Du har ret med lyden. Der må du trække ved siden af, hvis du skal have mere end stereo med. Du skal dog være opmærksom på at du skal overholde protokoldstandarten. Dvs selv om det kunne være fristende blot at overføre et digitalt lydsignal fra PCen til stuen, via phono-lyden i KVM-extenderen, så vil det altså ikke virke. Den kan kun tage alm stereolyd, og ikke nogle andre protokolder igennem. |
|
![]() |
|
![]() |
Nu jeg tænker nærmere, så er der allerede antennekabel skjult pænt ind i væggen, og det går op til hvor fladskærmen skal sidde (så ingen kabler kan ses, da stikket sidder bag fladskærmen). Kan man på en eller anden måde få output fra computeren (lyd+billede) konverteret til et "antennesignal" således det kan overføres via antennekabel?
Det med input til computeren (keyborad osv.) er ikke vigtigt det sidder lige ved fjernsynet så det kan trækkes for sig selv. Har prøvet at søge på nettet, men kombinationen af ordene TV og PC, ender altdi med TV-kort, og det er jo ikke det jeg er interesseret i. Det skal være en dims der som input tager lyd og billede, konverterer det til et antennesignal, på en given kanal, og så kan man sende skidtet over antennekabel. |
|
![]() |
|
![]() |
Det kan du godt. |
|
![]() |
|
jijodk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
![]() |
Hej Har du modelnr. på den der Black Boks |
|
Philips 47PFL9732
|
|
![]() |
|
![]() |
Man kan finde dem her: http://www.blackbox.dk/
På forsiden er der et sæt. Redigeret af matter - 18-Oktober-2006 kl. 19:38 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |