|
HDMI kabel |
Besvar |
Forfatter | |
faroudja
Ny bruger Oprettet: 07-Februar-2007 Status: Offline Point: 14 |
Emne: HDMI kabel Sendt: 11-Marts-2007 kl. 08:58 |
Hvad er det bedste HDMI kabel jeg kunne købe for penge?
Hvilket HDMI kabel ville være det bedste under 1000 kr,- ? Hvilket HDMI kabel ville være det bedste under 500 kr,- ? |
|
Pokerface
Guld medlem Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 09:29 |
Hej. I alle de "gode" kabler anvendes 99,9 % "oxygen-frit" kobber, forgyldte skærmede stik m.m. samt individuelt dobbelt skærmede ledere. Når alt dette er opfyldt, så tror jeg altså ikke på at man kan se forskel på om kablet f.eks. koster ca. 250 kr (typisk HDMI kabel fra Clictronic) el. om man køber de langt dyrere High Klass kabler. Den forskel der er, vil efter min mening nærmest være af mekanisk og designmæssig art... Altså noget som kun har betydning hvor robust kabler er, samt stikkets og kablets udseende. Og da der normalt ikke bliver "arbejdet" med et sådant kabel, så synes jeg at det er spild af penge, og købe de rigtig dyre. Men hver mand sin fornøjelse for sine penge. Redigeret af Pokerface - 11-Marts-2007 kl. 09:30 |
|
Mvh. Frede.
[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
|
Ken_T
Guld medlem Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 14:43 |
HDMI kabler bliver lavet på bestemte fabrikker i østen der har certifikat til at lave dem. Alle og enhver kan ikke fremstille dem, derfor har prisen også en bundgrænse. Tag et scartkabel, det kan være rigtig billigt og alle og enhver kan lave scartkabler, men det ser man ikke med HDMI kabler.
Sådan en ordning borger for en vis kvalitet i sig selv. Desuden er det digitale signaler der sendes via HDMI. Hvis de når frem er det man betragter det samme som blev sendt, det er ikke som et Scart der sender et analogt signal der samtidigt er udsat for betingelser, der slet ikke er gunstige, men fører til forstyrrelser. Men der kan godt opstå forstyrrelser på et DVI/HDMI kabel hvis det er for langt, det kan opleves som prikker på billedet, billed udfald eller måske slet ikke noget billede, men sort skærm. Og i den situation kan kvaliteten nok spille en rolle. Har da læst at en udskiftning i den situation kunne løse et problem af den art. Det gælder også hvis man bruger de såkaldte konvertere, altså fra DMI ud til HDMI kabler. Afstanden betyder noget. (over 5 meter) Redigeret af Ken_T - 12-Marts-2007 kl. 15:22 |
|
Don Pedro
Bruger Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Sendt: 12-Marts-2007 kl. 15:04 |
Kan da godt anbefale Bandridge og Profigold. Bandridge vil jeg kalde den gode hverdags kvalitet, kablet er lidt tykkere end de almindelige billig kabler. Profigold mener jeg er en seriøs udfordre til alle de dyre mærker. Kan købes hos expert, hifi klubben, KT radio og online hos www.klik1stik.dk |
|
Hilsen Don P.
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 12-Marts-2007 kl. 21:04 |
Vi mangler en væsentlig oplysning: Længde? |
|
T-Damgård
Ny bruger Oprettet: 28-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
Sendt: 14-Marts-2007 kl. 15:58 |
Hej faroudja
Tech+Link plejer at lave HDMI kabler i forskellig kvalitet. Tror du vil kunne finde en god løsning med disse. Men igen, hvilken længde er det du søger ? |
|
Borat007
Junior bruger Oprettet: 24-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
Sendt: 16-Marts-2007 kl. 06:05 |
Hej Farouda, Her er et link fra en tidligere tråd som forhåbentlig vil hjælpe dig... http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19297&KW God fornøjelse mvh Borat007 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |