|
Ny PC? |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
archfrog
Bruger Oprettet: 16-Marts-2022 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 99 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvem spiller The Witcher 3 (Windows spil) og Horizon: New Dawn på Fedora Workstation 41? Det gør jeg! Dermed siger jeg bare, at der er en pæn del Windows spil der kører på Linux nu om dage. Du installerer bare en Linux distro med grafisk brugerflade (Fedora Workstation, Ubuntu Desktop, Linux Mint, etc.). Med Fedora er det meget nemt at installere NVIDIA drivere, men på andre distro kan det være ret langhåret (tror dog at Ubuntu Desktop er nem også). Når du har fået installeret Linux og fået grafikdriverne til at virke, så knalder du f. eks. Lutris fra https://lutris.net ind på maskinen. Derefter logger du, i Lutris, ind på Steam, GoG, eller hvor du nu henter dine spil fra, og så klarer Lutris arbejdet med at hente og installere de enkelte spil. Jeg har så stor succes med ovenstående, at jeg lidt betvivler at jeg kommer til at bruge Windows 12. Jeg synes Microsoft er totalt blæste og at det bare er gået ned ad bakke, ned ad bakke og atter ned ad bakke med Windows siden Windows 7. Windows 12 bliver vist et AI helvede, som jeg nok ikke vil røre ved. Det eneste jeg så mangler på Linux er Microsoft Office, pga. den gode danske grammatik- og stavekontrol, men ONLYOFFICE (gratis) til Linux virker faktisk fint til mine behov. Jeg tænker at prisen for at slippe for Windows er så lille, at jeg godt kan leve med lidt stavefejl i ny og næ... Redigeret af archfrog - 06-December-2024 kl. 04:10 |
|
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
|
|
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 281 |
Funktioner
Tak(0)
|
Alternativt kunne du køre en VM, med en Win7/10 og MS Office.
|
|
archfrog
Bruger Oprettet: 16-Marts-2022 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 99 |
Funktioner
Tak(0)
|
Wow, tak! Jeg var ikke klar over at man nu, endeligt, har fået MS Office til at køre under Wine. Jeg har altid tænkt, at Microsoft med vilje gjorde Office umulig at få til at køre under Wine. Jeg har dog svært ved at tro, at skidtet kører særligt godt, men det må bestemt komme an på en prøve Det må jeg lige lege med, fordi så tror jeg, at jeg vinker helt farvel til Windows. Jeg har alle andre ting under Linux, enten i portable udgaver eller i bedre udgaver skrevet direkte til Linux. Wine er nået MEGET langt i de sidste par år!
|
|
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
|
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |