|
100hz i tv og kun 50hz i stikkontakten? |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |||||
kim olsen
Guld medlem Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 14:42 | ||||
Det har da intet med en konspirationsteori at gøre? ´ En forbrugersag har da heller ikke en hat med en konspirationsteori at gøre, så jeg udbeder mig igen venligst en forklaring på brugen af netop det udtryk siden du var så ivrig for at skyde mig det i skoene.
Markedsføringsloven er fuldstændigt ligeglad med om det er en eller flere gange, højesteret statuerede allerede i 1951 at et enkelt tilfælde er nok.
Personligt er jeg fløjtende ligeglad, det var en svipser, og længere er den ikke, men jeg synes ikke at det er passende at du skyder med spredehagl i et forsøg på at forsvarer handlingen og anklager andre for konspirationsteorier eller forsøger at insinuerer at det er fuldt ud lovligt og acceptabelt blot fordi at det var et engangstilfælde. Redigeret af kim olsen - 03-Maj-2009 kl. 14:42 |
|||||
Crown - there is no substitute.
|
|||||
Kief
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 15:07 | ||||
Konspirationsteori-begrebet har jeg brugt fordi jeg ser det som et helt forkvaklet syn på sagen. Som om butikscheferne i HFK og hovedkontoret skulle have aftalt og bedt deres sælgere om at omtale andre mærkers tv som "fulde af salgsgas". Jeg kan ikke se hvordan en enkelt brugers oplevelser herinde kan hænge på kæden som helhed... Derudover så er vi mennesker og sælgere i Hifiklubben modtager ikke nogen decideret undervisning i alle produkter. At den pågældende sælger ikke har styr på 50hz kontra 100hz er beklagelig men personen har nok nærmere dannet sig et indtryk af "salgsgas" ved at læse subjektive forums som disse.. (der indeholder lige så mange ukvalificerede subjektive vurderinger som kvalificerede og objektive vurderinger) At du snakker om højesteret skulle dømme Hifiklubben fordi en enkelt sælger har brugt ordet salgsgas er da latterlig. Hvis højsterets dom fra 1951 havde dannet præcedens, så skulle de fleste kæder med egne produkter for retten fra tid til anden og det ser vi ikke... Som sagt synes jeg det er fint at være forarget når en kæde bevidst bruger ufine metoder for at sælge specifikke produkter, men at en enkelt person i en butik har misforstået noget, er ikke noget der kan blive en sag ud af. (i så fald synes jeg du skal tage den videre, for jeg ville gerne se dig vinde denne sag, selv hvis du havde hele samtalen på lydbånd) Slutteligt skal det siges at jeg ikke prøver at forsvare Hifiklubben. Jeg har intet tilhørsforhold til dem mere og situationen (og mine indlæg) ville være det samme hvis sælgeren havde været fra Zepto eller andre kæder som har egne produkter. En storm i et glas vand, omend et meget lille glas ud fra de subjektive og sparsomme informationer som brugeren herinde referer ud fra. Redigeret af Kief - 03-Maj-2009 kl. 15:09 |
|||||
Mvh.
Casper |
|||||
kim olsen
Guld medlem Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 15:54 | ||||
Det har jo intet med en konspirationsteori at gøre. Hvis du ikke ved hvad ordet betyder så kan det virke uheldigt at bruge det i en sammenhæng som denne idet du sandsynligvis har villet udtrykke noget knapt så dramatisk.
Jeg kan overhovedet ikke læse af det oprindelige indlæg at det er tanken bag, tværtimod gør trådstarter det ret tydeligt at det er en enkelt sælger det drejer sig om, jeg tror du skal skelne imellem hvad du selv subjektivt læser imellem linjerne, og hvad der rent faktisk bliver skrevet.
Læs hvad jeg skriver, og ikke hvad du tror hvad der står. Jeg specificerer udtrykkeligt at et enkelt tilfælde er nok, jeg skriver intet om udtrykket salgsgas eller andet. Citer venligst korrekt.
I det tilfælde at den korrekte iso standard overholdes vil det være ret nemt. tilbage til sagen fra 51 faldt der netop dom idet at budskabet eksisterede på telegram og at bevisbyrden derfor var ret nem at løfte.
Vi er helt enige, men det ændre ikke på at kritikken er berettiget. reaktionen ville have været det samme hvis diskussionen havde drejet sig om biler. |
|||||
Crown - there is no substitute.
|
|||||
Allan Olesen
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 16:27 | ||||
Elnettets frekvens er faktisk ganske præcis. Eller det har den i hvert fald været - jeg er ikke klar over, hvordan det forholder sig i dag, hvor det liberaliserede elmarked, vindmøller og decentrale kraftvarmeværker er kommet til. |
|||||
Toebs
Bruger Oprettet: 23-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 221 |
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 16:52 | ||||
Ja ud fra den her, meget lidt oficielle undersøgelse; http://www.webx.dk/oz2cpu/radios/50hz-normal.htm Ser det ikke ud til at gennemsnits frekvensen afviger særligt meget. Selvom der ikke skal særligt meget for at gøre et ur urpæcist, så ser det ikke ud til at man kommer alt for sent (eller tidligt) op alligevel:) |
|||||
Stefan V
Guld medlem Oprettet: 16-April-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 698 |
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 22:00 | ||||
Jeg vil lige kommentere lidt på de indlæg der er blevet postet
Jeg syndes at et ord som "konspirationsteori" er lige i overkanten i forhold til hvad jeg tænkte på da jeg oprettede emnet. Jeg har absolut ikke noget imod Hifi klubben som helhed. Først og fremmest ville jeg lige have bekræftet min "mistanke" om at sælgeren var på glat is. Det var en uheldig oplevelse Jeg vil på ingen måde stille kæden i dårlig lys. Jeg var så sent som igår inde i en anden af deres butikker hvor jeg fik en rigtig god behandling(der var kaffe og alt muligt ) |
|||||
moho
Guld medlem Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
Sendt: 04-Maj-2009 kl. 12:47 | ||||
Nu er sagen en smule mere kompliceret end som så. I USA ville et Tv billede med 480 linier progressivt ved 60Hz, og her i Europa med 576 linier og 50 Hz, begge vist progressivt.Samme billeder ville have været af overraskende kvalitet. Men tingene er mere komplicerede fordi allerede for 15 år siden kunne man anvende 100Hz Tv. Dengang interlaced men alligevel.
|
|||||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Sendt: 04-Maj-2009 kl. 13:09 | ||||
Nu har jeg prøvet at oversætte ovenstående her
Men det virker stadig ikke - jeg kan ikke forstå hvad moho skriver... |
|||||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |