|
Buttkicker hjælp |
Besvar |
Forfatter | |
mor4thi
Bruger Oprettet: 14-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-April-2022 kl. 19:19 |
Jeg har et par spørgsmål ang. buttkickers, jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. Sagen er at når der bliver spillet højt, kan de godt finde på at synge lidt med, altså lidt brummen/buller, kunne løsningen være at hæfte noget gulvtæppe fast under dem, så de er totalt skærmet af inde i sofaen? Det kan måske være lidt svært at forstille sig konstruktionen, sofaen består kun af træ og stof, intet metal, hver buttkicker har ca et hult rum på 35x35cm inde i sofaen, der er frit luft under dem, det var der jeg havde tænkt mig at hæfte noget tæppe på. Tror i det vil reducer buller lyden.
Link til mine kickers https://www.conrad.nl/nl/p/sinustec-st-bs-250-exciter-luidspreker-160-mm-200-w-4-378979.html Det andet spørgsmål er at jeg har brugt et 0.50mm tyk højtaler kabel (20m) er det et totalt no go, og har det nogen betydning når det kommer til rystelser (bas)?
Redigeret af mor4thi - 23-April-2022 kl. 19:22 |
|
mor4thi
Funktioner
Tak(0)
|
Redigeret af mor4thi - 23-April-2022 kl. 19:23 |
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har nogle der minder om de der og de er bare monteret på et stykke træ der sidder (i mit tilfælde) i mine stole. Jeg behøver ikke noget imellem dem.
Men har du styr på hvor de ruller af? Jeg kommer længere og længere ned og lige nu har jeg sat dem til at rulle af ved 50hz. Hvis de kommer til at spille med ved højere frekvenser kan det godt være uhensigtsmæssigt/irriterende
|
|
mor4thi
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger pt en sub forstærker, der har jeg stillet cut off phase til 40hz og crossover til 50hz, det passer perfekt for mig syntes jeg :-) hverken for lidt eller for meget, men brummen/buller kan dog stadig være en udfordring : / det kunne være fedt hvis et stykke tæppe kunne afhjælpe problemet, eller hvis der er andre gode måder at tweak det på.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |