|
Panasonic TX-P50VT60Y og (lettere?) burn-in |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for jeres råd.
@JeTex Zoom er jeg begyndt med, hvor det ikke har betydning for mig. @Fredtoft TV'et har været benyttet med Blu-Ray-afspiller indtil den seneste periode, hvor de desværre lod den stå med mulighed for burn-in med kanallogoet. Min computer er tilsluttet TV'et via min receiver. Det var sådan, at jeg fik et nogenlunde billede frem at vise herover. Jeg vil afprøve dit cowboy-trick. Igen tak for jeres råd. Mvh. Jørgensen |
|
E.Larsen
Super bruger Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har fået demorabat Du har købt en brugt skærm med striber. Hvis ikke du kan/vil returnere skærmen, så må du leve med striberne (jeg tvivler på de forsvinder) og nyde resten af godterne Demoprodukter burde måske ikke sælges ?, idet de er med til at give et ellers godt produkt et dårlig ry
|
|
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(0)
|
@E.Larsen
Jep, jeg fik demorabat, og jeg benytter de ovenstående fif, selvom jeg ikke er nået til cowboy-tricket endnu. Skærmen har ikke striber, men blot et lettere aftryk af DR 1, der ikke er så tydeligt, som billedet udviser. Det var nok forkert at lægge billedet op, da jeg oprettede posten. Skærmen har jeg så ikke lyst til at returnere. Og får jeg ikke has på det burn-in, så lever jeg ubekymret med det som på en af mine tidligere plasma-skærme. Ved almindelig tv-kigning er det trods alt begrænset, hvad der foregår af handling i hjørnet af skærmen. Og at "nyde resten af godterne", har jeg ingen problemer med. Alene twin-tuner-funktionen er dejlig fra tid til anden. Vedrørende salg af demo-produkter. Det er vel udbud og efterspørgsel, der dikterer det som så meget andet. Egentlig gik jeg efter at købe noget andet, men jeg har ikke fortrudt et sekund, at det blev denne plasma-skærm, jeg fik øje på, om den så har lettere burn-in eller ej her i begyndelsen eller måske for bestandigt. Da jeg ser en del film, primært på Blu-Ray, kommer jeg ikke til at se logoet, og resten kan jeg indstille mig ud af, til resten af skærmen evt. er slidt tilsvarende, når jeg ser tv. Mvh. Jørgensen |
|
ubeslutsom
Bruger Oprettet: 11-August-2012 Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
|
I stedet for at zoome, hvilket jeg fandt voldsomt irriterende, kan du bruge overscan. Altså sætte den på off, hvis forhandleren havde den på on og omvendt. Det flytter lige logoet nogle cm. Og det der er jo småting. Mit elendige VT50 så værre ud efter under en time med logo, og det var 50 timer om at forsvinde (for blot at komme igen så snart logoet igen havde været på skærmen)
|
|
Jørgensen
Funktioner
Tak(0)
|
Hej ubeslutsom
Tak for rådet. Det har jeg også prøvet af nu. Desværre giver det for lidt, da noget af logoet glider indover det, der er brændt ind. Det lyder, som om du virkelig har fået eller haft et ringe eksemplar. Der er jeg dog ikke med denne VT60. Når jeg har skubbet lidt rundt med logoet, fx 4:3, før jeg så et helt program eller en film uden at zoome, så har der ikke været noget bagefter. Så samlet må det bare konstateres, at den har stået på samme kanal hos forhandleren en for lang periode. Nu vil tiden så vise, om jeg kan slippe af med DR logoet, og ellers har det som anført ikke større betydning for mig. Jeg skulle bare høre, om der var en metode, der var hurtigere end rullebjælken, og det lod Fredtoft til at have en løsning på, så det skal jeg også have afprøvet. I øvrigt så jeg en Blu-Ray-film i eftermiddag, hvor der jo ikke er noget logo at se, og tv'et har jo et kanon billede, så jeg klarer nok, at der ved tv-kigning evt. er lidt at spore oppe i hjørnet ved lyse billeder. Igen tak for jeres råd. Tråden kan godt lukkes nu. Mvh. Jørgensen |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis de film du ser har sorte bjælker i toppen kan du naturligvis ikke se dit burn-in. Til gengæld så afhjælper de sorte bjælker så heller ikke dit problem overhovedet, da skærmen ikke ældes i det område som er sort - dvs. du får ikke visket det ud.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
Jørgensen
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Torben
Nej - det er jeg med på. Der, hvor det kan være interessant ifølge Fredtoft, er, hvis jeg afdækker logoet med sort, og så ælder resten af skærmen tilsvarende. Det ved jeg ikke, om jeg får gjort i nødvendigt omfang, så det bliver nok den længere omvej med almindelig tv-kigning med zoom og de andre muligheder og eventuelt lidt rullebjælke, jeg hovedsageligt får brugt. Mvh. Jørgensen |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |