|
Beovision 7700 + VHS 90? |
Besvar |
Forfatter | |
Dollyvarden
Junior bruger Oprettet: 01-Marts-2015 Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Marts-2015 kl. 21:12 |
Hej
Jeg har for et par dage siden købt et Beovision 7700, som jeg nu gerne vil parre med en vhs-maskine fra den tid. Jeg har læst mig frem til, at fjernsynet passede med en Beocord 8802-V, men det er jo betamax, så vil det mest naturlige valg ikke være en Beocord VHS 90, når man gerne vil se videofilm? Eller er der en anden maskine, som er tættere på i design? Jeg har yderligere et par spørgsmål: Kan jeg bruge min Videoterminal til at fjernkontrollere videoen på mit 7700-tv? Har VHS 90 en scartudgang som kan gå i fjernsynet? Og endelig: Er det skørt at give 200,- for sådan en maskine, som ifølge sælgeren virker fint? (Bemærk at jeg ikke er samler, fanatiker eller andet, men blot en hobbybruger, som finder det sjovt, at tingene passer sammen, men som lever helt fint uden) På forhånd tak :) |
|
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror nu aldrig at B&O har brugt Betamax systemet , - mon det så ikke har været Video2000 i stedet ? Anyway, så kan du i hvert fald ikke finde købefilm til dette format, - så jo , gå efter noget VHS . 200kr er jo et eller andet sted pebbernødder for funktionelt elektronik .Omvendt er VHS og billedrør totalt outdated , man mister simpelthen en masse detaljering i billedet i forhold til dagens standarter . Men hvis det er fint for dig, så skal det nok snart være - folk smider jo ting væk når det ingen brugtværdi har . .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
Dollyvarden
Funktioner
Tak(0)
|
Det betaler sig at lede videre på egen hånd, men det kunne jo være meget rart at få bekræftet mine oplysninger herinde.
http://beophile.com/?page_id=644 I bunden på siden står der "Video socket 21 pins". Det er på moderne dansk et scartstik, ikke?
|
|
Dollyvarden
Funktioner
Tak(0)
|
Ah, ja. Jeg forvekslede lige betamax med video 2000. Jeg ved godt, at vhs er meget gammeldags, men som jeg har forklaret lidt om i en anden tråd, så har jeg bestemt mig for at gå baglæns, når det kommer til elektronik. Jeg er træt af ting, som går i stykker efter nogle få år, men som alligevel koster kassen. Derfor har jeg købt det gamle B&O-tv. Og jeg har lige set min første videofilm (i mange, mange år) på det her til aften, og der var kvaliteten altså helt fin for mig. Jeg tænker også, at 200 kroner er okay. Som du siger, bliver der jo hele tiden færre af disse maskiner, da de bliver smidt ud, og der af gode grunde ikke bliver lavet nye :)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |