|
Er et moderne smart TV smart som recorder? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4718 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det korte svar er nej! Der findes skærme til brug i lufthavne, storcentre osv, men de er meget meget dyrere end alm consum TV. For ikke så mange år siden lavede Pioneer skærme uden dikkedarer som tuner, højttalere, og smart TV. Det var kvalitet helt igennem og kostede det samme som et fuldt udstyret TV dengang. Desværre knækkede Pioneer nakken på at lave plasma TV, eller også ville de ikke investere i det dårligere format LCD/LED. Oled var dengang ikke muligt i TV.
|
||
belgaard
Junior bruger Oprettet: 29-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fin pointe. Min nye favorit er en app der hedder Channels, den kører bl.a. på Android. Programmer som bliver optaget kan jeg lægge på min gamle WMC PC som så kan flyttes ned i kælderen. Det giver mindre ledningsrod i stuen, så det er en løsning med høj WAF (wife acceptance factor). Hvis jeg ikke vil begrænse mig til TV med Android kan jeg købe en Apple TV box. Den er lille nok til at gemmes af vejen bag TV'et.
|
||
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
På et nyere TV med Android TV kan du via Kodi anvende din HDHomeRun til optagelse mv. MEN jeg ville dog hellere sætte en Android TV boks til, at gøre det samme, og så streame rundt i huset. Boksen kan så virker, som central for alle TV i huset.
Men som sagt, så kan et TV med Android TV direkte trække på din HDHomeRun ( også uden Kodi), så du kan sætte tv steder uden antenneforbindelse - men det kræver netkabel eller god WiFi...
Redigeret af miri - 07-Juni-2020 kl. 18:27 |
||
miri
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19481 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej. Og ja, din nuværende pc er smart til dit nuværende forbrug. Men du må nok også indse at der stort set ikke er nogen der har dit forbrugsmønster længere. I dag optager man ikke så meget, men streamer og har en afspiller ved/i hvert tv. Klaus
|
||
belgaard
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er muligt du har ret. Men tilsyneladende er der flere firmaer der ser en forretning i at sælge software og abonnementer til os der stadig gerne vil optage. Min favorit er, efter grundig googling, Channels app på Apple TV med server og storage i kælderen.
|
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Måske skulle du rykke videre fra WMC. Afhængig af hardware, så burde du kunne installere Kodi på din maskine og styre den fra TV via HDMI-CEC. På den måde kan du optage og have det hele kørende med tv'ets fjernbetjening i stuen.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
belgaard
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak, jeg ser på Kodi og Channels. Med Channels kan jeg køre en media server på min gamle WMC PC - i kælderen - og i stuen skal der bare være en lille Apple TV box bag TV'et. Hvad er din erfaring med fjernbetjeninger? Det ville måsknok være elegant med kun én til det hele?
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
ATV Remote tænder/slukker TVet, en TV Remote styrer fint Shield TV.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |