|
Ingen DR programmer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
E.Larsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-August-2020 kl. 01:42 |
||
Jeg har 2 Samsung Smart tv, henholdsvis 1 og 3 år gamle-
De er installeret som luft antennesignal og har virket fint det sidste halve år, men nu er DR programmerne væk. kanalstyrke og kvalitet er 100. Gentagne kanalsøgninger hjælper ikke- Jeg har TV 2 via ViaPlay app og alle app virker perfekt. Hvorfor kan jeg ikke se DR mere.. |
|||
![]() |
|||
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2250 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Er der forstærker på, og virker den? Den kan være stået af, hvis antenneinstallationen er gammel - men nok ikke det, hvis også antenneinstallationen kun er ca. 3 år gammel... Det KAN også være vejret, som ødelægger det hele. For et par dage siden, dykkede MUX 1, hvor DR, regional- og Folketingskanalen ligger, til 70 - 75% i signalstyrken og kvalitet 100% hvor jeg bor. Normalt er den på 86 - 90 % i styrke og stadig 100% kvalitet. Du oplever sikkert også problemer med FM-radio, hvor kanaler går og kommer? Det er den danske sommer! Fx i går, fik jeg DR P4 Syd og P4 Trekanten ind, her i Nordjylland! ![]() Viaplay og app... Det må så være over internettet, du bruger dette? Derfor ingen problemer på disse.
Redigeret af mnielsen - 13-August-2020 kl. 06:23 |
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
![]() |
|||
E.Larsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
||
Tak for dit svar
Jeg skrev forkert, jeg har ikke Via Play, men TV2 Play og ser alle TV2 programmer. Jeg er i Ebeltoft, 50 m over vandet, kan se masten i Ebeltoft, 100 % i signal/kvalitet styrke, men ingen DR ? Hjælp søgest |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
Ebletoft/Arhus/Grenå/Studstrup senderne. DR sendes på K 24, frekvens 498 Mhz, er det den kanal/frekvens du er på.
Redigeret af Radiomanden - 13-August-2020 kl. 11:12 |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
||
Ta for svarerne
Igår kl. 9.00 kom der DR programmer igen. guderne må vide hvorfor disse kanaler forsvandt.r
|
|||
![]() |
|||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
||
fik mail fra boxer igår, som måske beskriver problemet
|
|||
mvh Christian
|
|||
![]() |
|||
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2250 |
||
Det var jo det, jeg skrev... Det kunne være vejret, som driller! Så lyt til noget svensk radio eller andet, man finder interessant. Gem det på favoritknapperne på radioen, og tjek en gang imellem, om der skulle være hul igennem!
![]() Et sted jeg boede i Aars, kunne jeg næsten dagligt høre svensk radio en hel formiddag - ud på aftenen, og ellers bare en time eller to. Nu er det bare diverse lokalradioer og DR-regionalradioer langvejs fra, som kommer ind (Stadig i Aars) . ABC, som kommer til mig fra Over Fussing, er der lidt problemer med at tage ligenu pga. det gode vejr!
![]() ![]() Redigeret af mnielsen - 14-August-2020 kl. 15:18 |
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
![]() |
|||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
||
Minder mig om de gode gamle dage med 26 MHz walkie hvor italienerne generede os om sommeren
|
|||
![]() |
|||
||
Det var da vildt! Godt nok de der håndholdte walkie-talkies med teleskopantenne?
|
|||
|||
![]() |
|||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
||
Jeg havde en base station med fiberantenne på 4 meter høj mast i haven
|
|||
![]() |
|||
||
Det var garanteret også sjovt, lige at få nogle "udenbys" ind der! ![]() Fiberantenne? Skal der ikke være noget metal for at den kan modtage noget? Eller er det bare noget beklædning, som er lavet af fiber, udenpå på selve metallet?
|
|||
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7143 |
||
Vi er stadig nogle der leger på 27MHz. Men i dag bruger vi lidt bedre grej. Så nu generer vi Italienerne. Eller bare snakker med den.
![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |