spawn skrev:
Jeg forstår ikke helt pendec - sense link funktionen linker jo ikke selv automatisk, den kommer med forslag for hver individuelle kontakt og linkoption, så man skal selv checke og linke hver enkelt.
|
Den foreslår og ja, er man ikke nøje opmærksom på dens sammenkædninger så vil "navn" som ses, måske slet ikke være den email man sender til.
spawn skrev:
Derudover forstår jeg ikke hvordan din outlook kontakt bog på exchange kan være ødelagt - senses linkfuntion skriver jo ikke noget ned i din outlook/exchange kontaktbog ?? Det er jo kun en virtuel link på selve telefonen - kan du ikke bare fjerne alle kontakt links igen ?
|
Jeg ved ikke hvorledes protokol og outlook2007+ fungerer, men den tager adressebøger i mit tifælde 2 stk (global + lokal).
og linker altså så min gmail (kræves jo på en android) + global+lokal outlook adresser sammen til "en person" hvor man vælger det.
men et eller andet sted går det galt, for når jeg så checked linked kontakter på mobilen så matcher den ikke historikken på outlook hvor email peger på helt andre personer når mail sendes.
Jeg vil forsøge at illustrere det her.
Jeg åbner en ny email og begynder med "til:" feltet.
Til: sp
Forslag spawn@minmail.dk
spil@spil.dk
spole@minmail.dk
vælger ok udfor spawn@minmail.dk og så er "til:" altså "spawn@minmail.dk" som visuelt navn i feltet.
Når jeg så peger på den email adr i til feltet , så får man kontakt info på den person som "ejer" mailen i ens outlook adresse bog.
og her viser den så f.eks "Jens Andersen" som kontakt info. som er helt forkert..
Så selvom det visuelle navn er spawn@minmail.dk har htc telefonen linket navn på en eller anden måde til anden person i min outlook, så den nu engentlig hører til Jens Andersen, som et alias eller sån.
det skal nævnes at "spawn@minmail.dk" og "Jens andersen" begge ligger i adressebogen og som sagt i htc telefonens kontakt bog er blevet linket på en eller anden måde..
Hvordan min adressebog på outlook exchange ellers skulle være blevet ødelagt ved jeg ikke, eller hvordan min pc skulle begynde at ændre kontakt informationerne eller ændre i "hurtig opslags hukommelsen" for brugte emails som igen slet ikke matcher outlook adresse bog.
hvis i ellers mener min outlook er årsagen, som har fungeret upåklageligt og at den nyligt tested "link" funktion ikke kan gøre det, og at denne "hurtig opslags hukommelse" i outlook skyldes noget andet, så er jeg ihvertfald i tvivl for det ligner rigtig meget den htc linkable contacts funktion som har blandet mine contacts nu.