recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - konvertering af mp3  med drm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkonvertering af mp3 med drm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
friediger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Emne: konvertering af mp3 med drm
    Sendt: 21-Marts-2008 kl. 20:03

Jeg har konverteret en del af min cd samling til mp3 med WMP, nu er problemet at jeg ikke kan få lagt det ind på min Zune.

Jeg har kigget lidt rundt på nettet og har en fornemmelse af at det kan have noget med DRM at gøre, kan en mp3 fil have drm beskyttelse og i så fald er der en let måde at fjerne den? Det drejer sig om ca. 300 cder.  Er der en let måde at se om en fil er beskyttet?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2008 kl. 20:08

Der kan og er i mange tilfælde være kopibeskyttelse på en CD, det kan dog let fjernes, som man også kan på en DVD. Et lille program som hedder Any DVD gør dette på alle skiver, være det sig DVD, BD og CD.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2008 kl. 20:22
hvad med mp3 filer der allerede er lagt ind på computeren? hvordan kan man se om de har kopibeskyttelse og hvordan kommer man af med den i givet fald?
Til top
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-December-2004
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2008 kl. 20:30
Jeg har aldrig hørt om MP3 filer med DRM.
Hvis en cd med kopibeskyttelse bliver grabbet til MP3, følger kopibeskyttelsen ikke med over i MP3 filen.

Du siger du ikke kan flytte dine MP3-filer over på din Zune? Nu kender jeg ikke Zune... Men kan dine MP3 filer afspilles andre steder? (bærbar PC, alm MP3-afspiller, andet)

Hvis filerne kan afspilles andre steder, må det være din Zune der er problemet.

Håber du finder ud af det

/Morten
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2008 kl. 20:39

Man går ud fra, at der altid er kopibeskyttelse på, og bruger programmer der kan fjerne det, hvordan det gøres når filen er MP3 ved jeg ikke. For år tilbage, da jeg var på en radiostation var det en daglig ting at rippe CDer til afviklings PCen, og der var aldrig været problemer når bare man bruger det nødvendige SW.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-December-2004
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2008 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Man går ud fra, at der altid er kopibeskyttelse på, og bruger programmer der kan fjerne det, hvordan det gøres når filen er MP3 ved jeg ikke.

Det er da heldigvis de færreste CD'er der er kopibeskyttelse på. Det sjove ved kopibeskyttede CD'er er: Det virker ikke! Nero har godtnok problemer når den forsøger at kopiere en hel lyd-cd, fordi den ikke forstår der er manipuleret ved kontrol-bits m.m. Grabbe-programmer ser heldigvis CD'en som en data-cd, og ripper wav-filen bit for bit, og laver den derefter om til MP3.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2008 kl. 00:21
har fået løst problemet efter mange timers arbejde. Viste sig at løsningen var latterlig ligetil. Filerne var tilsyneladende ikke beskyttet, filerne kan bare af en eller anden grund ikke blive fundet af Zune softwaren. Til gengæld viste det sig at softwaren også indeholdt en drag and drop feature som man kan overføre mp3 filerne med! Jeg elsker Microsoft
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu