Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
friediger
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
|
Emne: konvertering af mp3 med drm Sendt: 21-Marts-2008 kl. 20:03 |
Jeg har konverteret en del af min cd samling til mp3 med WMP, nu er problemet at jeg ikke kan få lagt det ind på min Zune.
Jeg har kigget lidt rundt på nettet og har en fornemmelse af at det kan have noget med DRM at gøre, kan en mp3 fil have drm beskyttelse og i så fald er der en let måde at fjerne den? Det drejer sig om ca. 300 cder. Er der en let måde at se om en fil er beskyttet?
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 21-Marts-2008 kl. 20:08 |
Der kan og er i mange tilfælde være kopibeskyttelse på en CD, det kan dog let fjernes, som man også kan på en DVD. Et lille program som hedder Any DVD gør dette på alle skiver, være det sig DVD, BD og CD.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
friediger
Guld medlem
|
Sendt: 21-Marts-2008 kl. 20:22 |
hvad med mp3 filer der allerede er lagt ind på computeren? hvordan kan man se om de har kopibeskyttelse og hvordan kommer man af med den i givet fald?
|
|
mortenkn
Super bruger
Oprettet: 30-December-2004
Point: 323
|
Sendt: 21-Marts-2008 kl. 20:30 |
Jeg har aldrig hørt om MP3 filer med DRM. Hvis en cd med kopibeskyttelse bliver grabbet til MP3, følger kopibeskyttelsen ikke med over i MP3 filen.
Du siger du ikke kan flytte dine MP3-filer over på din Zune? Nu kender jeg ikke Zune... Men kan dine MP3 filer afspilles andre steder? (bærbar PC, alm MP3-afspiller, andet)
Hvis filerne kan afspilles andre steder, må det være din Zune der er problemet.
Håber du finder ud af det
/Morten
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 21-Marts-2008 kl. 20:39 |
Man går ud fra, at der altid er kopibeskyttelse på, og bruger programmer der kan fjerne det, hvordan det gøres når filen er MP3 ved jeg ikke. For år tilbage, da jeg var på en radiostation var det en daglig ting at rippe CDer til afviklings PCen, og der var aldrig været problemer når bare man bruger det nødvendige SW.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
mortenkn
Super bruger
Oprettet: 30-December-2004
Point: 323
|
Sendt: 21-Marts-2008 kl. 23:49 |
Radiomanden skrev:
Man går ud fra, at der altid er kopibeskyttelse på, og bruger programmer der kan fjerne det, hvordan det gøres når filen er MP3 ved jeg ikke.
|
Det er da heldigvis de færreste CD'er der er kopibeskyttelse på. Det sjove ved kopibeskyttede CD'er er: Det virker ikke! Nero har godtnok problemer når den forsøger at kopiere en hel lyd-cd, fordi den ikke forstår der er manipuleret ved kontrol-bits m.m. Grabbe-programmer ser heldigvis CD'en som en data-cd, og ripper wav-filen bit for bit, og laver den derefter om til MP3.
|
|
friediger
Guld medlem
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 00:21 |
har fået løst problemet efter mange timers arbejde. Viste sig at løsningen var latterlig ligetil. Filerne var tilsyneladende ikke beskyttet, filerne kan bare af en eller anden grund ikke blive fundet af Zune softwaren. Til gengæld viste det sig at softwaren også indeholdt en drag and drop feature som man kan overføre mp3 filerne med! Jeg elsker Microsoft
|
|