|
3D nu muligt på IKKE 3D display udstyr! |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har slet ikke i sinde at forsøge blinke (eller tælle) 24/30 gange/sek, hverken på det ene øje, det andet eller samtidig. Jeg har en kraftig mistanke om, at "mekanikken" i øjet går galt længe inden der er gået et sekundt!
|
|||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8592 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hmm, et firma der totalt har planket Blu-ray 3D logoet er måske ikke det mest troværdige. Redigeret af lunddal - 13-Februar-2012 kl. 22:38 |
|||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er du helt sikker på at det altid er tilfældet? Jeg spørger af uvidenhed, men det forekommer mig ulogisk at f.eks en LCD projektor eller et LED belyst LCD TV skulle have behov for at "blinke" hurtigere end frameraten hvis ellers hvert blink varer lige knapt 1/24 eller 1/25 sekund. Et LCD panel ( imodsætning til plasma eller DLP) er mig bekendt udmærket i stand til at vise statiske billeder i et vilkårlig stykke tid, så længe det ikke går for hurtigt, uden at blinke, hvis ellers lyskilden ikke blinker. I en analog biograf er der da heller ikke 3 eller 4 ens billeder på strimlen lige efter hinanden??
MVH
|
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nej, teknikken er helt præcist at du fører billedet frem og holder det stille, og så blinker du 3 gange (ved hjælp af en shutter), kører næste billede frem, blinker 3 gange osv. Hvis vi skal overføre det til fladskærms-verdenen, så kan du sige at det er det samme du gør i et LCD-tv med scanning backlight.
I det hele taget skal vi skelne imellem framerate, dvs. hvor mange forskellige billeder per sekund der vises, og så scanningsfrekvensen, dvs. hvor mange gange billedet opdateres, herunder _hvordan_ det opdateres. Et LCD tv skifter i en flydende overgang fra ét billede til det næste, mens en analog biograf-fremviser blinker hvert billede.
|
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Gad vide hvor mange damer man kan score med 30 blink i sekundet
|
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Emilos88
Guld medlem Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 925 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
http://www.youtube.com/watch?v=Uef17zOCDb8
Det virker ;)
|
|||
Get HIFI or die trying c",
|
|||
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
LoL
|
|||
MrZed
Ny bruger Oprettet: 04-December-2009 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nogle der har købt dimsen???
Kunne faktisk være sjovt at prøve den på min gamle Barco CRT projektor, der snildt kan håndtere 96 hz og 144hz i 720p (Er dog i tvivl om fosforen i billederørerne er hurtig nok!) |
|||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |